De Voor Elkaar Pas

Op deze pagina vindt u antwoord op veel gestelde vragen over de Voor Elkaar Pas. Bezoek deze pagina regelmatig om antwoorden te vinden op vragen die veel aan Omnibuzz worden gesteld.

anchor

Algemeen

  • Heeft de Voor Elkaar Pas gevolgen voor het reizen met Omnibuzz?

    Als u een Voor Elkaar Pas aanvraagt, heeft dit geen gevolgen voor uw rechten in het Omnibuzz vervoer, zoals persoonlijke afspraken, indicaties, budget etc.
  • In of uit checken met de voor elkaar pas

    Als u in de bus, metro of tram instapt, checkt u in door de kaart voor het  incheck kastje te houden. Op het treinstation doet u dat bij poortjes of incheckpalen. Verlaat u het vervoersmiddel of het station, dan checkt u weer uit.  LET OP! Doe dit bij de juiste vervoerder.  Op dat moment wordt het aantal kilometers en daarmee de ritprijs berekend en door Omnibuzz bij u in rekening gebracht. U checkt alleen in of uit met de Voor Elkaar Pas als u er daadwerkelijk mee gaat reizen.
  • Kan ik bij Omnibuzz een OV-reisadvies opvragen?

    Nee, dat is niet mogelijk.
  • Kan ik gewoon met Omnibuzz blijven reizen?

    Met de Voor Elkaar Pas kunt u gewoon in Omnibuzz blijven reizen zoals u gewend bent.
  • Kan ik ook zonder Voor Elkaar Pas met het OV reizen?

    U kunt ook met een eigen OV-chipkaart in het OV reizen. Dan kunt u geen gebruik maken van de voordelen van de Voor Elkaar Pas. Met de Voor Elkaar Pas krijgt u alleen korting in de treinen en bussen van Arriva in Limburg.
  • Kan ik via het telefoonnummer van ritreservering van Omnibuzz ook OV- ritten boeken of OV-ritten plannen?

    Nee, dat is niet mogelijk. U kunt alleen uw Omnibuzz ritten boeken.
  • Vergeten in of uit te checken met de voor elkaar pas

    Als u het uitchecken vergeet, wordt er een standaardbedrag bij u in rekening gebracht door Omnibuzz.  Verkeerd uitchecken bij de NS kost u € 20,-. Verkeerd in- of uitchecken bij Arriva kost u € 7,49 (trein) en € 2,52 (bus).
  • Waar kan ik terecht met vragen of voor meer informatie over de Voor Elkaar Pas?

    De Klantenservice van Omnibuzz is het aanspreekpunt voor vragen over de Voor Elkaar Pas.
  • Waar vind ik informatie en de algemene voorwaarden voor de Voor Elkaar Pas?

    Op de website van Omnibuzz vindt u meer informatie over de Voor Elkaar Pas en een verwijzing naar de algemene voorwaarden.
  • Wat moet ik doen als ik niet met het OV in de treinen, bussen, OV-lijnbus en buurtbus van Arriva in Limburg kan/wil reizen?

    Als u niet met het OV kunt of wilt reizen, hoeft u de Voor Elkaar Pas niet aan te vragen. Voor u verandert er niets.
  • Wat zijn de belangrijkste voordelen van de Voor Elkaar Pas?

    U kunt de Voor Elkaar Pas op elk moment aanvragen bij Omnibuzz. U kunt de Voor Elkaar Pas na ontvangst direct gebruiken. U hoeft de pas dus niet zelf op te laden met reissaldo of een abonnement. Optioneel ontvangt u een tweede pas waarmee iemand (bijvoorbeeld een begeleider, buurvrouw, mantelzorger) in de bussen en treinen van Arriva in Limburg gratis met u kan meereizen. U kiest zelf per rit wie u meeneemt. Deze VEP begeleiderspas is alleen geldig in combinatie met de Voor Elkaar Pas. U krijgt altijd 37% korting in de Arriva bussen in Limburg. In de Arriva treinen in Limburg ontvangt u na negen uur ‘s ochtends 25% korting. ’s Ochtends voor negen uur geldt de treinen het reguliere OV-tarief. U ontvangt maandelijks achteraf één factuur per e-mail waarbij zowel de Omnibuzz-ritten en de OV-ritten in rekening worden gebracht. Bij de factuur zit een rittenoverzicht zodat u de factuur kunt controleren. Uw pas wordt geleverd met een handige beschermhoes en bijbehorend koord, zodat u deze niet kwijtraakt.
  • 1
anchor

Aanvragen van een Voor Elkaar Pas

  • Kan ik de Voor Elkaar Pas ook bij Arriva aanvragen?

    Nee, de Voor Elkaar Pas is een zakelijke kaart. Dit betekent dat u deze niet rechtstreeks kunt aanvragen bij Arriva. Arriva biedt aan andere zakelijke partners ook een Voor Elkaar Pas aan, maar bij deze pas gelden andere voorwaarden en deze is niet beschikbaar voor klanten van Omnibuzz.
  • Moet ik klant zijn van Omnibuzz om een Voor Elkaar Pas aan te kunnen vragen?

    Ja, Omnibuzz en Arriva bieden de Voor Elkaar Pas exclusief aan klanten van Omnibuzz en kan aanvullende voorwaarden stellen. Arriva biedt aan andere zakelijke partners ook een Voor Elkaar Pas aan, maar bij deze pas gelden andere voorwaarden en deze is niet beschikbaar voor klanten van Omnibuzz.
  • Waar en wanneer kan ik de Voor Elkaar Pas aanvragen?

    U kunt de Voor Elkaar Pas op elk moment aanvragen bij de Klantenservice van Omnibuzz of via het aanvraagformulier dat u via de post ontvangen hebt/gaat ontvangen.
  • Wanneer ontvang ik de VEP begeleiderspas?

    De uiterlijke termijn tussen aanvraag en verstrekking bedraagt één maand voor zowel de Voor Elkaar Pas als de VEP begeleiderspas.
  • Wanneer ontvang ik mijn Voor Elkaar Pas?

    De uiterlijke termijn tussen aanvraag en verstrekking bedraagt één maand voor zowel de Voor Elkaar Pas als de VEP begeleiderspas.
  • Wat gebeurt er als ik geen Voor Elkaar Pas aanvraag?

    Als u geen Voor Elkaar pas aanvraagt, verandert er voor u niets. U kunt dan alleen niet met korting in de treinen, bussen, OV-lijnbus en buurtbus van Arriva in Limburg reizen.
  • 1
anchor

Gebruik van de Voor Elkaar Pas

  • Kan ik de Voor Elkaar Pas meteen gebruiken?

    Ja, de Voor Elkaar Pas is meteen gereed voor gebruik. U kunt na ontvangst dus meteen gaan reizen met de Voor Elkaar Pas.
  • Kan ik ook op saldo reizen met de Voor Elkaar Pas?

    Het is niet mogelijk om saldo te laden en/of op saldo te reizen met de Voor Elkaar Pas.
  • Mag een ander persoon met mijn Voor Elkaar Pas reizen?

    Nee, dat mag niet. De Voor Elkaar Pas is strikt persoonlijk en alleen de aanvrager mag ermee reizen.
  • Moet ik de Voor Elkaar Pas elk jaar verlengen?

    De Voor Elkaar Pas wordt elk jaar automatisch verlengd als u deze niet opzegt. Via de doorlopende machtiging zullen de administratiekosten elk jaar automatisch worden afgeschreven.
  • Moet ik een doorlopende machtiging afgeven?

    Om met de Voor Elkaar Pas te kunnen reizen, vragen wij u een doorlopende machtiging voor automatische incasso.
  • Moet of kan ik andere producten laden op de Voor Elkaar Pas?

    U kunt producten van andere vervoerders niet op de VEP laden. Indien u, bijvoorbeeld, een NS trajectabonnement wilt aanschaffen raden wij aan dit op een eigen persoonlijke OV-Chipkaart te doen.
  • Moet of kan ik saldo laden op de Voor Elkaar Pas?

    U kunt geen saldo laden op de Voor Elkaar Pas, alle vervoerskosten worden achteraf bij u in rekening gebracht.
  • Vanaf wanneer kan ik met de Voor Elkaar Pas Reizen?

    De Voor Elkaar Pas is meteen gereed voor gebruik. U kunt na ontvangst dus meteen gaan reizen met de Voor Elkaar Pas.
  • Wat betekent de geldigheidsdatum op de Voor Elkaar Pas?

    De geldigheidsdatum op de pas is de uiterlijke geldigheidsdatum van de Voor Elkaar Pas. De Voor Elkaar Pas is 5 jaar na de datum van pasverstrekking geldig.
  • Wat moet ik doen als ik de Voor Elkaar Pas kwijtraak?

    Als u Voor Elkaar Pas wordt gestolen of u raakt de pas kwijt, neemt u zo snel mogelijk contact op met de Klantenservice van Omnibuzz.
  • Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

    Een verhuizing geeft u door aan uw gemeente. Als u binnen uw eigen gemeente verhuist, kunt u de Voor Elkaar Pas behouden. Verhuist u naar een andere gemeente, houdt u er dan rekening mee dat er een nieuwe Voor Elkaar Pas aangevraagd dient te worden.
  • Wat moet ik doen als mijn Voor Elkaar Pas kapot/defect/beschadigd is?

    Als u Voor Elkaar Pas kapot of defect is of niet meer gebruikt kan worden, neemt u zo snel mogelijk contact op met de Klantenservice van Omnibuzz.
  • 1
anchor

Reizen met de Voor Elkaar Pas

  • Hoe laat vertrekt mijn bus of trein?

    Voor reisinformatie over dienstregelingen, haltes etc. kunt u gebruik maken van algemene websites en OV-reisplanners, bellen met 0900 – 9292, gebruik maken van de website of reisplanner van Arriva of contact opnemen met de Arriva Klantenservice. Dit kan van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur via 0900-202 202 2 (0,02/minuut).
  • Hoever kan ik reizen met de Voor Elkaar Pas?

    U kunt met de Voor Elkaar pas in het hele OV in Nederland reizen, waar de OV-chipkaart als geldig betaalmiddel gebruikt kan worden. De korting geldt echter alleen in de voertuigen van Arriva in Limburg. De Voor Elkaar Pas is ook geldig op grensoverschrijdende lijnen waar Arriva de vervoerder is. Op dit moment betreft dit Arriva bussen op de volgende lijnen: Lijn 1: Blerick – Venlo – Kaldenkirchen Lijn 27: Kerkrade – Herzogenrath Lijn 24: Hoensbroek – Avantis – Nijswiller Lijn 21: Heerlen – Aachen Lijn 350: Maastricht – Aachen
  • Kan ik met de Voor Elkaar Pas ook met andere vervoerders reizen?

    De korting die u met de Voor Elkaar Pas krijgt is alleen geldig in de treinen, bussen, OV-lijntaxi en buurtbus van Arriva in Limburg. U kunt met de Voor Elkaar Pas in alle OV in Nederland reizen, waar de OV-chipkaart als geldig betaalmiddel gebruikt kan worden.
  • Kan ik met de Voor Elkaar Pas ook met de avondvlinder van Arriva reizen?

    Inde Avondvlinder is de Voor Elkaar Pas niet geldig.
  • Kan ik met de Voor Elkaar Pas ook met de buurtbus van Arriva reizen?

    U kunt met de Voor Elkaar Pas reizen in de bussen, treinen, buurtbussen en de OV-lijntaxi. 
  • Kan ik met de Voor Elkaar Pas ook met de NS treinen reizen?

    U kunt met de Voor Elkaar Pas in alle OV in Nederland reizen, waar de OV-chipkaart als geldig betaalmiddel gebruikt kan worden. De korting geldt echter alleen in de treinen, bussen, OV-lijntaxi en buurtbus van Arriva in Limburg.
  • Kan ik met de Voor Elkaar Pas ook met de OV-lijntaxi van Arriva reizen?

    U kunt met de Voor Elkaar Pas reizen in de bussen, treinen, buurtbussen en de OV-lijntaxi.
  • Kan ik met de Voor Elkaar Pas ook met de OV-shuttle van Arriva reizen?

    In de OV-shuttle is de Voor Elkaar Pas niet geldig.
  • Moet ik de Voor Elkaar Pas altijd meenemen als ik ga reizen?

    Bij een controle van uw vervoersbewijs bent u verplicht om uw Voor Elkaar Pas en eventueel uw identiteitsbewijs te overhandigen.
  • Moet ik in- en uitchecken?

    Ja, u dient bij elke in- en uitstap in of uit te checken. Dit geldt ook bij het overstappen.
  • Waar kan ik een klacht over het vervoer in het OV met de Voor Elkaar Pas indienen?

    Klachten over het vervoer met Arriva kunt u indienen bij de Arriva Klantenservice. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur via 0900-202 2022 (0,02/minuut). Ook kunt u op de website van Arriva een contactformulier invullen, waarna u per e-mail een terugkoppeling ontvangt. Verder kunt u Arriva bereiken via de Facebookpagina van Arriva Nederland en via Twitter Arriva_NL
  • Wat moet ik doen als ik vergeet in te checken?

    Als de reis nog voortduurt, kunt u alsnog inchecken bij de eerstvolgende gelegenheid. Als de reis is voltooid hoeft u niets te doen. U hoeft niet uit te checken omdat de check-out dan als check-in wordt geregistreerd.
  • 1
anchor

Informatie over de begeleiderspas

  • Hoeveel betaalt mijn begeleider voor het Vervoer?

    De begeleider reist alleen gratis in het vervoer van Arriva Limburg, als u reist met de Voor Elkaar Pas. In het andere Openbaar Vervoer betaalt de begeleider het reguliere OV-tarief.
  • Hoeveel kost de VEP begeleiderspas bij de Voor Elkaar Pas?

    Voor de VEP begeleiderspas betaalt u € 1,50 per jaar. Dit bedrag is in de jaarlijkse administratiekosten van € 8,- meegenomen. Zonder VEP begeleiderspas betaalt u dus € 6,50 per jaar.
  • Is de VEP begeleiderspas geldig in het Omnibuzz vervoer?

    De VEP begeleiderspas geeft geen recht op gratis begeleiding in het Omnibuzz vervoer. Hiervoor moet u de OV-begeleiderskaart gebruiken.
  • Kan ik ook een begeleider met een OV-begeleiderskaart meenemen?

    Ja, dit is mogelijk. Dit staat los van de VEP begeleiderspas.
  • Mag de begeleider ook alleen reizen?

    De VEP begeleiderpas is uitsluitend geldig in combinatie met de Voor Elkaar Pas. De VEP begeleiderspas is zonder dat er iemand wordt begeleid geen geldig vervoerbewijs.
  • Mag ik ook zonder begeleider met de Voor Elkaar pas reizen?

    U kunt per rit zelf kiezen of u een begeleider meeneemt. Dit is geen verplichting, u kunt ook alleen met de Voor Elkaar Pas reizen.
  • Moet de begeleider in- en uitchecken?

    Ja, de begeleider dient bij elke in- en uitstap in of uit te checken. Dit geldt ook bij het overstappen.
  • Moet ik altijd dezelfde persoon meenemen met de VEP begeleiderspas?

    U kiest zelf per rit wie als begeleider met u mag meereizen.
  • Moet ik de VEP begeleiderspas altijd meenemen als ik ga reizen?

    Als een begeleider meegaat, moet u de begeleiderspas meenemen. U dient bij elke in-, uit- en overstap in en uit te checken met de Voor Elkaar Pas en ook met de VEP begeleiderspas.
  • Moet ik verplicht met een begeleider reizen?

    U kunt per rit zelf kiezen of u een begeleider meeneemt. Dit is geen verplichting, u kunt ook alleen met de Voor Elkaar Pas reizen.
  • 1
anchor

Kosten, kortingen en tarieven

  • Hoe hoog is het opstaptarief?

    Het opstaptarief bedraagt € 0,89.
  • Hoe wordt de korting verrekend?

    Over de vervoerskosten met Arriva Limburg wordt automatisch de afgesproken korting berekend. 
  • Hoeveel kost de Voor Elkaar Pas?

    U betaalt voor de Voor Elkaar Pas jaarlijks € 6,50 administratiekosten. Als u een VEP begeleiderspas wenst, betaalt u € 1,50 administratiekosten extra per jaar. Daarnaast betaalt u de vervoerskosten van de gemaakte ritten.
  • Moet ik bij het overstappen opnieuw het opstaptarief betalen?

    Als u gedurende uw reis overstapt naar een andere OV-vervoerder, betaalt u het opstaptarief dat bij die vervoerder geldt.
  • Op welke dagen en tijdstippen geldt de korting?

    U krijgt altijd 37% korting in de Arriva bussen, buurtbussen en OV-lijntaxi in Limburg, indien de OV-chipkaart als betaalmiddel geldt. In de Arriva treinen in Limburg ontvangt u na negen uur 's ochtends 25% korting. ’s Ochtends voor negen uur geldt in de treinen het reguliere OV-tarief.
  • Wat zijn de tarieven van Arriva?

    In de bus is het kilometertarief € 0,169 en in de trein (op regionaal spoor) €0,186. Het opstaptarief bedraagt € 0,89.
  • 1
anchor

Factureren en betalen

  • Hoe vaak ontvang ik een factuur voor het vervoer?

    U ontvangt maandelijks een factuur.
  • Hoe weet ik of het bedrag op mijn factuur klopt?

    Bij elke factuur krijgt u een overzicht met alle ritten die u met de Voor Elkaar Pas in het Openbaar Vervoer en met Omnibuzz heeft gemaakt. Met dit overzicht kunt u controleren of de factuur klopt.
  • Ik heb geen e-mailadres. Kan ik een factuur per post ontvangen?

    Als u geen e-mail adres heeft, ontvangt u de factuur per post.
  • Kan ik in het Omnibuzz vervoer contant blijven betalen?

    Als u een Voor Elkaar Pas heeft, betaalt u de vervoerskosten van het Omnibuzz vervoer achteraf via een factuur. U betaalt dus niet meer contant in het voertuig van Omnibuzz.
  • Kan ik mijn Voor Elkaar Pas laten deblokkeren?

    Nee, een Voor Elkaar Pas kan nooit gedeblokkeerd worden.
  • Waarom betaal ik de ritten in het OV aan Omnibuzz?

    Omnibuzz is een zakelijke klant van Arriva en incasseert namens Arriva de vervoerskosten in het OV.
  • Waarom staan er ook ritten met andere OV-vervoerders op mijn factuur?

    Als u met de VEP met andere OV-vervoerders reist, zullen deze kosten ook via Omnibuzz gefactureerd worden. Let op: bij deze ritten krijgt u geen korting. Het kosteloos gebruik van de VEP begeleiderspas is ook beperkt tot de bussen, buurtbus, OV-buslijn en treinen van Arriva in Limburg. In het geval van reizen met een andere OV-vervoerder geldt het reguliere OV-tarief voor de begeleider. Deze kosten worden door Omnibuzz in rekening gebracht bij de pashouder.
  • Waarom staan ritten van Arriva en Omnibuzz op dezelfde factuur?

    U betaalt alle ritten in het OV en Omnibuzz-vervoer via één gezamenlijke factuur. Als bijlage ontvangt u bij elke factuur een overzicht waarop al de ritten gespecificeerd zijn weergegeven.
  • Wanneer ontvang ik mijn factuur?

    U ontvangt maandelijks een factuur per e-mail. Een voorbeeld: rond 25 mei ontvangt u de factuur met de vervoerskosten van april.
  • Wat gebeurt er als ik de factuur niet kan betalen?

    Indien het automatisch incasseren niet lukt, wordt, afhankelijk van de reden, een nieuwe poging gedaan om te incasseren. Na een tweede niet gelukte incassopoging of stornering van een verschuldigd factuurbedrag, wordt de Voor Elkaar Pas geblokkeerd. U kunt dan niet meer reizen met Omnibuzz en het OV. Ook de VEP begeleiderspas wordt dan geblokkeerd.
  • Zijn er kosten verbonden aan het verstrekken van een nieuwe Voor Elkaar Pas?

    Als u een nieuwe Voor Elkaar Pas nodig heeft, kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Dit is afhankelijk van de reden voor de aanvraag. Hiervoor kunt u contact opnemen met de Klantenservice van Omnibuzz.
  • 1
anchor

Opzeggen van de Voor Elkaar Pas

  • Kan ik de Voor Elkaar pas opzeggen?

    U kunt de Voor Elkaar Pas op elk moment opzeggen. De jaarlijkse administratiekosten worden niet teruggestort. U dient minimaal één maand voor de jaarlijkse einddatum op te zeggen.
  • Krijg ik (een deel van) mijn geld terug als ik de Voor Elkaar Pas opzeg?

    Nee, er vindt geen restitutie van administratiekosten aan de kaarthouder plaats. U krijgt dus geen (deel van het) geld terug als u de Voor Elkaar Pas opzegt.
  • Waar en hoe kan ik de Voor Elkaar pas opzeggen?

    U kunt de Voor Elkaar Pas opzeggen door dit schriftelijk kenbaar te maken aan de Klantenservice van Omnibuzz.
  • Wanneer moet ik mijn Voor Elkaar Pas opzeggen?

    Als u geen verlenging wenst, dient u dit minimaal één maand voor de einddatum per jaar kenbaar gemaakt te worden aan Omnibuzz. Als u dit niet doet, verlengt Omnibuzz de Voor Elkaar Pas automatisch met een jaar.
  • Wat gebeurt als ik de Voor Elkaar Pas opzeg?

    Als u de Voor Elkaar Pas opzegt, blokkeren wij direct de pas én de VEP begeleiderspas. U ontvangt vervolgens van Omnibuzz, indien gewenst, een nieuwe vervoerspas voor het Omnibuzz vervoer, zodat u wel met Omnibuzz kunt reizen.
  • 1

Terug naar boven