Leerlingenvervoer

Leerlingenvervoer

Omnibuzz verzorgt, naast het Wmo-vervoer, ook aangepast vervoer, zoals leerlingenvervoer voor de gemeenten Echt-Susteren, Maasgouw, Nederweert, Roerdalen, Roermond en Weert. Voor de gemeente Roermond regelen wij ook het gym- en zwemvervoer.

Uw kind kan gebruikmaken van het leerlingenvervoer als het hiervoor een indicatie heeft gekregen van de gemeente. Omdat de gemeente bepaalt of uw kind in aanmerking komt en een indicatie krijgt voor leerlingenvervoer, moet u een aanvraag voor leerlingenvervoer indienen bij de gemeente. Onderaan deze pagina staan een links naar de websites van de gemeenten. Hier vindt u meer informatie over hoe u de aanvraag kunt indienen.

Welk taxibedrijf zorgt voor het vervoer van uw kind

Onderstaande taxibedrijven verzorgen het leerlingenvervoer. De bestemming van uw kind bepaalt met welk taxibedrijf het vervoer plaatsvindt.

  • Van Driel B.V.
  • Willemsen-De Koning Groep B.V.
  • Munckhof Taxi B.V.

Halen en brengen: de tijden

Onze vakbekwame chauffeurs staan op tijd bij u op de stoep en brengen uw kind van het woon- of verblijfadres naar school. Zij halen uw kind ook weer op tijd op. Uw kind wordt 5 tot 15 minuten voor de les begint bij school afgezet. Maximaal 15 minuten na het einde van de schooltijd halen wij uw kind weer bij school op.

Let op: wilt u dat uw kind op een andere tijd dan de reguliere schooltijden gaat reizen, dan bent u zelf verantwoordelijk voor het vervoer. Dit geldt ook op het moment dat uw kind ziek wordt op school en dus eerder opgehaald moet worden dan de reguliere eindtijd.

Omnnibuzz gaat uit van de tijden die vermeld staan in de schoolgidsen.

Uw kind afmelden of aanmelden

Is uw kind ziek? Of hoeven wij uw kind om een andere reden niet op te halen of thuis te brengen? Geef dit dan zo snel mogelijk door via SmartWheels. Daar kunt u uw kind heel gemakkelijk af- en aanmelden.

Spelregels

Het taxibedrijf brengt uw kind veilig en met plezier vanaf het woon- of verblijfadres naar school en weer terug. Om het vervoer goed te laten verlopen, hebben wij een aantal spelregels opgesteld waaraan uw kind zich moet houden. Deze spelregels staan in de folder en in het vervoerreglement.

Hierin staan ook de afspraken die wij met uw gemeente gemaakt hebben.

Contact

Wij zijn dagelijks bereikbaar van 07.00 uur - 12.00 uur voor het annuleren en aanmelden van ritten. Voor vragen en het doorgeven van klachten zijn wij van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur - 17.00 uur bereikbaar.

Contactgegevens leerlingenvervoer

Telefoonnummer: 0900 – 25 00 000 (gratis + gebruikelijke belkosten) 
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Klachten

Ondanks alle zorg die Omnibuzz aan het vervoer besteedt, kan het gebeuren dat een rit niet naar wens verloopt. Heeft u een klacht over het leerlingenvervoer? Geef deze dan binnen 15 werkdagen aan ons door via SmartWheels of via telefoonnummer 0900 – 25 00 000 of e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Klachten die ná 15 werkdagen worden ingediend, nemen wij niet meer in behandeling. Ook klachten die bij de chauffeur of een taxibedrijf worden ingediend, nemen wij niet in behandeling.

Veel gestelde vragen

  • Hoelang mag mijn kind in de taxi zitten?


    De vervoerder dient er rekening mee te houden dat de reistijd voor elke leerling zo kort mogelijk is. Elke leerling mag, ook als andere leerlingen onderweg opgehaald worden, maximaal één uur per rit in het voertuig zitten. Hierbij is rekening gehouden met normaal te verwachten drukte en files op de weg. Voor de scholen die verder weg liggen, gelden andere regels. De rit mag dan maximaal drie kwartier langer duren dan een rechtstreekse rit.

  • Ik wil een ander ophaal- of brengadres doorgeven kan dat?


    Wijziging van een adres, ook als dit eenmalig is, kan alleen via uw gemeente. Houd u er rekening mee dat de benodigde verwerkingstijd door de vervoerder vijf werkdagen is.

  • Ik wil meerdere adressen doorgeven, kan dat?


    U kunt per leerling maximaal twee adressen in de gemeente doorgeven. Een uitzondering geldt bij co-ouderschap en voor een leerling die op structurele dagen naar een gastouder of de BSO gaat. Wekelijkse wisselingen/afwijkende schema’s zijn niet toegestaan.

  • Is het mogelijk een eenmalige wijziging door te geven?


    De enige eenmalige wijziging die u zelf direct aan Omnibuzz kunt doorgeven is een afmelding.

  • Waar kan ik een klacht indienen?

    U kunt een klacht indienen via SmartWheels. Heeft u geen account voor SmartWheels, dan kunt u de klacht indienen via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via de klantenservice leerlingenvervoer, telefoonnummer 0900 – 25 00 000. Meer informatie over de klachtenregeling vindt u hier.

  • Waar kan ik leerlingenvervoer voor mijn kind(eren) aanvragen?


    Hiervoor kunt u terecht bij uw gemeente.

  • Waar kan ik mijn kind ziek/beter melden?

    Aan- en/of afmeldingen (onder andere bij ziekte) geeft u bij voorkeur door via SmartWheels. Heeft u geen account voor SmartWheels, dan kan dit telefonisch via de klantenservice leerlingenvervoer, telefoonnummer 0900 – 25 00 000 of per e-mail via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Omnibuzz verwerkt deze aan- of afmelding vervolgens in SmartWheels.

    De melding moet ingediend zijn vóór 17.00 uur. Als de betermelding later binnenkomt dan 17.00 uur, heeft uw kind niet de volgende schooldag, maar een schooldag later vervoer.

  • Waar kan ik terecht met een vraag over de uitvoering van het leerlingenvervoer?


    In geval van dringende zaken (zoals te laat of niet opgehaald) kunt u contact opnemen met de klantenservice van leerlingenvervoer van Omnibuzz via telefoonnummer 0900 – 25 00 000 of e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

  • Waar kan ik terecht met een vraag over mijn aanvraag of beschikking?


    Hiervoor kunt u terecht bij uw gemeente.

  • Waar moet ik aangeven dat mijn kind gebruikmaakt van een hulpmiddel/van hulpmiddelen in het vervoer?


    Als leerlingen eigen hulpmiddelen nodig hebben, zoals aangepaste kinderzitjes, zitverhogers of speciale meerpuntsgordels, regelen de ouders/verzorgers dat deze hulpmiddelen beschikbaar zijn bij aanvang van de rit. Het hulpmiddel kan niet achterblijven in het voertuig omdat de taxi voor andere ritten kan worden ingezet. De leerling moet dit hulpmiddel dus, zowel op het verblijfsadres als op school, mee uit het voertuig nemen. De school zorgt voor opslag van het hulpmiddel.

    Wij adviseren ouders/verzorgers hier duidelijke afspraken over te maken met de school. Als een leerling een hulphond, sociale hond (soho) of blindengeleidehond mee moet nemen tijdens het vervoer, dan kan dat. Een hulphond gaat uiteraard altijd met de leerling mee.

  • Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord voor SmartWheels niet meer weet?


    Als u uw wachtwoord niet meer weet, staat, bij de melding dat het wachtwoord niet juist is, een link 'wachtwoord vergeten’.
    Als u hierop klikt, ontvangt u automatisch een nieuw wachtwoord van ons. Dit wachtwoord kunt u zelf weer aanpassen als u dat wilt.

  • Wat moet ik doen als ik een ander soort leerlingenvervoer wil aanvragen?


    Hiervoor kunt u contact opnemen met uw gemeente.

  • Wat moet ik doen als mijn kind naar een andere school gaat?


    Neem contact op met uw gemeente en houdt u rekening met een verwerkingstijd door de vervoerder van vijf werkdagen.

  • Wat moet ik doen als mijn kind stage gaat lopen?


    Neem contact op met uw gemeente en houdt u rekening met een verwerkingstijd door de vervoerder van vijf werkdagen.

  • Wat moet ik doen als wij gaan verhuizen?


    Neem contact op met uw gemeente. De verhuizing kan gevolgen hebben voor de indicatie, dus er dient een nieuwe beoordeling plaats te vinden.

  • 1

Terug naar boven