Voor het reizen met Omnibuzz heeft u een vervoerspas nodig. Zodra wij de gegevens van uw gemeente hebben ontvangen, maken wij de vervoerspas aan. Als u gebruikmaakt van hulpmiddelen, koppelen wij deze aan uw klantgegevens zodat u deze kunt meenemen als u gaat reizen. U heeft de vervoerspas bij elke rit die u maakt nodig.

Nieuwe klant

Omnibuzz vervoert klanten met een Wmo-indicatie. Hebt u een Wmo-indicatie van de gemeente, dan stuurt de gemeente uw gegevens door naar Omnibuzz. Wij sturen uw vervoerspas daarna per post aan u op.

Adreswijzigingen

Wijzigt uw adres? Geef dit dan door bij uw gemeente. Verhuist u naar een andere gemeente? Houdt u dan rekening met de tijd die nodig is om uw verhuizing administratief af te ronden. Dit in verband met de geldigheid van uw vervoerspas. Als u verhuist naar een andere gemeente, vraagt u dan bij de afdeling WMO van uw nieuwe gemeente direct een nieuwe vervoersvoorziening aan. Uw (nieuwe) gemeente geeft uw nieuwe aanvraag door aan de klantenservice van Omnibuzz. Wij sturen uw nieuwe vervoerspas naar uw postadres of huisadres, afhankelijk van de voorkeur die u heeft aangegeven.

Beëindigen Omnibuzz vervoer

Als u niet langer wilt reizen met Omnibuzz en dit wilt beëindigen, moet u contact opnemen met de gemeente. Omnibuzz kan dit niet voor u regelen.

Overlijdensberichten

Het overlijden van een pashouder meldt u bij de gemeente waar de pashouder woonde. Omnibuzz krijgt dan de opdracht de vervoerspas te blokkeren. U hoeft de vervoerspas niet terug te sturen naar Omnibuzz.

Verlies of diefstal

Is uw vervoerspas gestolen of bent u die verloren? Vraagt u dan bij onze Klantenservice een nieuwe vervoerspas aan. Aan een nieuwe pas zijn kosten verbonden (lees het artikel 'Tarieven'). Uw oude vervoerspas wordt na uw melding direct en definitief geblokkeerd. Omnibuzz verstuurt de nieuwe pas binnen 2 werkdagen naar het opgegeven postadres. Binnen 5 werkdagen krijgt u een factuur.

Defecte vervoerspassen

Vervoerspassen die stuk zijn kunt u per post opsturen naar onze klantenservice. U ontvangt binnen 2 werkdagen een nieuwe vervoerspas. Voor het vervangen van uw kapotte vervoerspas brengen wij € 5,00 administratiekosten in rekening.

Terug naar boven