Voorwoord

Beste klant,

In deze eerste nieuwsbrief van 2024 leest u over onze eerste ervaringen met de piekspreiding, over onze nieuwe taxipoints en over de verdere uitrol van MijnOmnibuzz, ons klantportaal waarvan inmiddels al ruim 4.000 klanten gebruikmaken. Zij ervaren dagelijks het gemak hiervan. Daarnaast in deze nieuwsbrief opnieuw een kennismaking met medewerkers van Omnibuzz. Amy en Luca vertellen over hun werk als callagent bij ritreservering. Piekspreiding

In onze vorige nieuwsbrief hebben wij u verteld dat wij piekspreiding hebben ingevoerd. Wij hoopten daarmee te voorkomen dat u te lang moet wachten op uw rit omdat de chauffeur te laat komt. Het doel van piekspreiding is niet dat u minder mag reizen. Met piekspreiding kunnen wij de ritten beter over de dag uitspreiden en kunnen de taxibedrijven hetzelfde aantal ritten (of zelfs meer) met dezelfde chauffeurs beter uitvoeren.

Positieve eerste ervaringen

Inmiddels werken wij enkele maanden met piekspreiding in de regio’s Parkstad en Sittard-Geleen en dat bevalt ontzettend goed. De meeste klanten ervaren de piekspreiding als positief omdat er meer duidelijkheid is en er geen sprake meer is van extreem lange wachttijden.

In de afgelopen periode hebben wij slechts vier klachten gekregen. Natuurlijk hebben wij ook zélf de resultaten besproken. Omdat ook onze ervaringen positief zijn, zullen wij piekspreiding ook in de andere regio’s gaan invoeren. Wij verwachten dat alle taxibedrijven vóór 1 mei 2024 met piekspreiding gaan werken.

Automatische incasso voor de betaling van uw facturen

Regel, net als ruim 80% van onze klanten, een automatische incasso voor het betalen van uw facturen. U heeft dan geen omkijken meer naar uw betaling. Voor meer informatie over de automatische incasso kunt u contact opnemen met onze klantenservice via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0900- 33 10 550.

Uitrol MijnOmnibuzz

In mei 2023 zijn wij gestart met onze nieuwe portaalomgeving MijnOmnibuzz (mijn.omnibuzz.nl). Inmiddels maken ruim 4.000 klanten gebruik van deze digitale omgeving.

In MijnOmnibuzz kunt u:

  • Uw ritten reserveren, wijzigen en bekijken.
  • Uw contactgegevens inzien en aanpassen.
  • Uw facturen inzien en downloaden.

MijnOmnibuzz is volledig toegankelijk en kunt u gebruiken via de computer, tablet of telefoon.

De komende maanden gaan wij MijnOmnibuzz nog meer onder uw aandacht brengen en u vragen dit portaal te gaan gebruiken. Hieronder leest u hoe wij dit gaan doen. Klanten waarvan het e-mailadres bekend en gecontroleerd is Als uw e-mailadres al bekend en gecontroleerd is, maken wij automatisch een account voor u aan.

U ontvangt eerst een informatiebericht en daarna een registratiebericht waarin uitgelegd is hoe u uw wachtwoord kunt instellen. Om u te laten ervaren wat u met MijnOmnibuzz kunt, sturen wij u gedurende 7 weken iedere week een e-mailbericht met een uitlegvideo over een specifiek onderdeel van MijnOmnibuzz. Op deze wijze leert u alle functionaliteiten gebruiken.

1. Klanten waarvan het e-mailadres bekend is en niet het goede lijkt te zijn

Als wij vermoeden dat het geregistreerde e-mailadres niet correct is, neemt een medewerker van Omnibuzz telefonisch contact met u op. In het telefoongesprek vragen wij u naar het goede e-mailadres. Daarna krijgt u een e-mail van ons waarin u via een link uw e-mailadres kunt bevestigen. Daarna maken wij uw account voor MijnOmnibuzz aan.

2. Klanten waarvan het e-mailadres van een gemachtigde bekend is

Als wij een e-mailadres hebben van een persoon die gemachtigd is, nemen wij contact op met deze persoon om te kijken wie het beste uw account kan beheren. Het is overigens ook mogelijk om zowel een eigen account te hebben en een account voor iemand die met u meekijkt. Hiervoor dient u wel een machtiging te hebben afgegeven.

Klanten waarvan geen e-mailadres bekend is bij ons

Als u een e-mailadres heeft en dit is nog niet bij ons bekend, kunt u dit zelf laten registeren door contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier op onze website, of telefonisch via 0900 – 33 10 550. Voor woonvormen, zorgcentra, bewindvoerders en andere organisaties is het ook mogelijk een groepsaccount aan te maken voor de bewoners of klanten. Ook hiervoor hebben wij een machtiging van de klant nodig.

Controle e-mailadres

Omnibuzz controleert of uw e-mailadres correct is door een e-mailbericht aan u terug te sturen met daarin een link. Als u op deze link klikt, ontvangen wij bericht dat het e-mailadres dat doorgegeven is correct is en worden berichten per mail naar u verzonden.

Uitleg machtiging

Als klant van Omnibuzz kunt u andere personen machtigen om zaken voor u te regelen. Wij hebben diverse machtigingsmogelijkheden:

  • Administratief (klantgegevens bekijken en wijzigen, budget bekijken en rithistorie bekijken).
  • Financieel (financiële gegevens bekijken, reserveringen bekijken en het budget bekijken).
  • Ritreservering (het plaatsen van reserveringen, bekijken van reserveringen en van klantgegevens).

U kunt zelf bepalen waarvoor u iemand wil machtigen. Dat kan voor één, twee of alle drie de mogelijkheden zijn. Wilt u bijvoorbeeld uw bewindvoerder machtigen om uw facturen in te zien en uw persoonlijk begeleider om uw ritten te boeken? Dan kunt u dit regelen via het machtigingsformulier op de website.

Video-instructies

Op de website staan verschillende korte instructievideo’s van maximaal 1,5 minuut die uitleggen hoe u MijnOmnibuzz kunt gebruiken. Deze video’s gaan onder andere over het aanmelden, het rittenoverzicht, de facturen en het wijzigen van uw contactgegevens. Heeft u al een account? Dan ontvangt u binnenkort wekelijks een instructiefilmpje met uitleg in uw mailbox.

Bereikbaarheid

Wanneer u een account heeft voor MijnOmnibuzz kunt u 24 uur/dag en 7 dagen/week uw geboekte reserveringen inzien, reserveringen maken of andere gegevens nakijken. Het blijft altijd mogelijk om telefonisch contact met ons op te nemen via 0900-0699 (ritreservering, dagelijks van 07.00 - 22.00 uur) of 0900-33 10 550 (klantenservice, maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 17.00 uur).

“Goedemorgen u spreekt met Omnibuzz”

Als u telefonisch een rit reserveert, is dit meestal het eerste dat u hoort. Vervolgens meldt de medewerker (callagent) zich met zijn/haar voornaam.

Amy en Luca, twee van onze medewerkers vertellen in deze nieuwsbrief over hun werk en geven u zo een kijkje in de keuken van onze afdeling ritreservering. Amy, student en Luca, fotograaf, werken nog niet zo lang bij Omnibuzz. Amy was op zoek naar een baantje dat ze naast haar studie kon doen. Luca kreeg als afgestudeerd fotografe geen baan en koos via een vacaturebank voor een baan bij Omnibuzz. Amy heeft haar studie even stopgezet, meerdere cursussen bij Omnibuzz gevolgd en werkt nu meer uren voor Omnibuzz.

Ik heb ze een aantal vragen gesteld over hun werk en wat ze meemaken.

Waarom heb je gekozen voor een baan bij Omnibuzz?

Zowel Amy als Luca geven aan dat zij graag mensen willen helpen, vooral oudere mensen of mensen met een beperking. Het geeft veel voldoening als je een klant, waarbij je merkt dat die dementerend is, de juiste hulp kunt aanbieden. Omnibuzz doet iets voor deze mensen en het is fijn om hier een bijdrage aan te leveren en zo zelf een steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Wat vinden jullie leuk aan je werk?

Allebei geven ze eensgezind aan: “De spontane gesprekken met klanten.” En de gevoelige of minder leuke gesprekken die soms best emotioneel zijn en je raken. Het is fijn als je een luisterend oor kunt beiden en iets kunt betekenen voor iemand. Niet iedereen heeft iemand met wie ze even kunnen praten. Dat raakt je en zorgt ervoor dat je soms een traantje moet wegpinken.

Het is ook leuk als klanten je herkennen als je ze aan de lijn hebt en helemaal leuk is het als je een compliment krijgt, dan weet je waarvoor je het doet. Luca geeft aan dat ze graag met computers werkt, iets dat in deze functie veel gebeurt. Amy vindt het werk zo leuk en is zo enthousiast dat een vriendin van haar nu ook bij ons werkt.

Zien jullie je collega’s vaak?

Amy en Luca zijn allebei gestart tijdens de coronaperiode. Iedereen werkte thuis. Na corona zagen ze de collega’s alleen als er iets te doen was op kantoor of tijdens cursussen. Dat was dan wel altijd supergezellig. Vanaf maart wordt er weer meer op kantoor gewerkt (naast thuiswerken) en gaan ze hun collega’s vaker zien. Dat is fijn want zo kun je met vragen direct bij andere collega’s terecht.

Wat is minder leuk aan jullie werk?

De wachtrijen, hoewel wij daar niet altijd iets aan kunnen doen. Soms heb je gewoon meer tijd nodig bij een klant, bijvoorbeeld als je merkt dat die verward is. Gesprekken duren dan langer, waardoor andere klanten soms langer moeten wachten. Soms duurt het ook wat langer omdat je zeker wil weten dat alles 100% klopt en geen fouten hebt gemaakt. Klanten snappen niet altijd, als een rit niet gaat of te laat is, dat wij niet het taxibedrijf zijn. Ook is het echt niet leuk als klanten beginnen te schelden als ze geïrriteerd of boos zijn.

Slechte gesprekken, die zijn niet leuk. En meestal is het zo dat als het eerste gesprek op de dag niet goed gaat, je de hele dag slechte gesprekken hebt. Dat vraagt veel van je, vooral mentaal. Na zo’n dag ben je wel moe.

Wat is het leukste dat jullie hebben meegemaakt?

Luca: “Veel gesprekken zijn gewoon leuk. Er was ook een klant die niet meteen de telefoon ophing en ik hoorde: “Wat een vruntelik maedje.” Een andere klant had niet in de gaten dat ze de verbinding nog niet had verbroken en zei: “Wat een domme trut”. Waarop haar dochter zei: “Mam, leg de telefoon neer.” Beide reacties zorgden voor een glimlach. Amy bevestigt dat veel gesprekken leuk zijn. Een super lieve mevrouw uit Maastricht zei aan het einde van het gesprek: “Kind, als je in de buurt bent van Mestreech, kom je maar langs om een kop koffie te drinken.”

Is het leuk om bij Omnibuzz te werken?

Zowel Amy als Luca geven aan dat het leuk is. Het werk is afwisselend; geen dag is hetzelfde. Er is een leuke en collegiale werksfeer. Als er iets is, kunnen ze daarvoor altijd terecht bij hun leidinggevende die een luisterend oor heeft en ze adviseert hoe ze met bepaalde situaties kunnen omgaan. Nu ze weer meer op kantoor gaan werken, is het ook heel spannend en plezierig om met collega’s samen te gaan werken; dat is toch net een stapje extra.

De tips van Amy en Luca:

  • Zorg bij het reserveren van de rit dat u uw klantenpas bij de hand hebt voor het klantnummer.
  • Begin altijd met de plaatsnaam in plaats van de naam van de straat. Wij werken wel voor heel Limburg, maar kennen niet alle straten en buurten in Limburg.
  • Laat ons de vragen stellen, dat werkt sneller en gemakkelijker.
  • Bel veel eerder (als dat kan) om uw rit te reserveren, zeker nu wij werken met aannamestops en piekspreiding.
  • Boek (als dat kan) de terugrit al.
  • Lees de nieuwsbrief.
  • Wij willen en zullen er alles aan doen om u zo goed mogelijk helpen. Ben daarom respectvol.

Nieuwe taxipoints Omnibuzz

Omnibuzz heeft in alle Limburgse ziekenhuizen een nieuw taxipoint geplaatst. Met dit nieuwe taxipoint kunt u snel uw terugreis vanuit het ziekenhuis naar huis reserveren.

Hoe werkt het?

Op het aanraakscherm (touchscreen) voert u uw klantnummer van maximaal zes cijfers in. Uw rit wordt op 15 minuten geboekt en de taxi haalt u binnen een half uur op. Om te controleren of u uw klantnummer correct heeft ingevoerd, vragen wij u uw geboortejaar in te toetsen, zodat wij zeker weten dat uw rit geboekt wordt.

Bij de boeking houden wij hetzelfde aantal personen en dezelfde indicaties van uw heenreis aan. Als u niet met Omnibuzz naar het ziekenhuis bent gereisd op de heenweg, houden wij bij de boeking van het taxipoint de indicatie(s) aan die bij ons bekend is/zijn.

Als u uw terugreis al eerder geboekt heeft, kunt u deze via het taxipoint annuleren.

Terug naar boven