Voorwoord

Beste klant,

In onze vorige nieuwsbrief heb ik u verteld dat wij MijnOmnibuzz aan het ontwikkelen zijn. Een persoonlijke pagina op onze website (net zoals bijvoorbeeld Mijn CZ) waar onze klanten zélf een aantal zaken kunnen regelen zoals het reserveren van ritten en het aanpassen van gegevens. Voor ik u hierover meer ga vertellen, moet mij iets van het hart. Wij, Omnibuzz én onze taxibedrijven, doen er alles aan om u op tijd en veilig te laten reizen. Het komt echter sporadisch voor dat wij verrast worden door onverwachte en onvoorziene gebeurtenissen, zoals een stroomstoring waardoor systemen niet werken, slecht weer of een hoog ziekteverzuim. Want ja, ook nu nog hebben bedrijven te maken met een chronisch chauffeurstekort als gevolg van langdurig zieke chauffeurs. In sommige gevallen kan dit leiden tot aannamestops, waardoor u later wordt opgehaald. Op dat moment kunnen wij de kwaliteit die u van ons gewend bent, niet leveren. Gelukkig gebeurt het niet vaak en gelooft u mij, onze callagents, de planners en de taxichauffeurs vinden dat écht heel vervelend. Als zo’n situatie ontstaat, leidt dat soms tot boze reacties, frustratie en kwetsende opmerkingen richting mijn medewerkers. Breng een beetje begrip voor elkaar op, blijf rustig, handel het volwassen af vanuit de feiten en laat de emotie niet de overhand krijgen. En áls u niet of te laat wordt opgehaald, bel dan met ritreservering en/of dien een klacht in. Recente cijfers laten zien dat de taxibedrijven de afgelopen maanden hun ritten conform de afspraken die wij met hen gemaakt hebben, hebben uitgevoerd. Hun performance, zoals wij dit noemen, is goed. Het zijn de eerdergenoemde onverwachte gebeurtenissen die roet in het eten gooien. Neem van mij aan dat wij ons allemaal blijven inzetten om u gebruik te laten maken van ons vervoer, op tijd en veilig!

MijnOmnibuzz

MijnOmnibuzz is af en in gebruik genomen. Op woensdag 31 mei jl. heeft de heer Vincent Zwijnenberg, voorzitter van Omnibuzz, symbolisch de eerste rit via MijnOmnibuzz gereserveerd en hiermee het startschot gegeven voor de verdere uitrol ervan. Bij deze feestelijke bijeenkomst waren onder andere de mensen aanwezig die MijnOmnibuzz ontwikkeld hebben en een aantal klanten die MijnOmnibuzz getest hebben. In deze nieuwsbrief leest u wat u allemaal zelf met MijnOmnibuzz kunt regelen. Uiteraard blijven onze medewerkers ook altijd telefonisch bereikbaar voor u voor het boeken van uw ritten of het regelen van andere zaken.

Tot slot nog dit. Omdat het OV voor u vaak niet goed of niet meer toegankelijk is, hebben Omnibuzz, de Provincie Limburg en Arriva een onderzoek laten uitvoeren naar de kansen en mogelijkheden om Limburgse vervoerssystemen beter te laten aansluiten op elkaar. Met dit rapport gaan wij nu gezamenlijk aan de slag zodat wij ons doel, u zo lang mogelijk te laten deelnemen aan de maatschappij, nog beter kunnen bereiken.

Ik wens u een mooie zomer met veel reisplezier!

Guido Vreuls
directeur Omnibuzz

Regel uw zaken snel en makkelijk via MijnOmnibuzz!

MijnOmnibuzz is een beveiligde digitale omgeving waarin u snel en makkelijk uw ritten kunt reserveren of wijzigingen kunt doorgeven aan Omnibuzz. Het is een website die zoveel mogelijk is aangepast aan de behoeften van onze klanten en bereikbaar via PC of laptop, tablet of smartphone. Wij hebben MijnOmnibuzz helemaal zelf ontwikkeld. Het voldoet daardoor aan al onze eisen, zoals functionaliteit, toegankelijkheid en veiligheid, huisstijl en klantvriendelijkheid. In MijnOmnibuzz kunt u gemakkelijk (retour)ritten reserveren, wijzigen of annuleren, gegevens inzien en gedeeltelijk zelf wijzigen en snel en direct contact opnemen met Omnibuzz.

MijnOmnibuzz biedt veel voordelen:

  • U kunt al uw persoonlijke gegevens op elk gewenst ogenblik overzichtelijk op 1 plek inzien.
  • U kunt een aantal persoonlijke gegevens, zoals contactgegevens, makkelijk zelf aanpassen.
  • U kunt snel vragen stellen of klachten doorgeven, zonder dat u veel gegevens hoeft in te vullen.
  • U bent niet gebonden aan telefonische openingstijden of wachttijden.
  • U heeft geen telefoonkosten.

MijnOmnibuzz is veilig te gebruiken

Voor MijnOmnibuzz heeft u een e-mailadres nodig, waarop u onder andere de aanmelding ontvangt. MijnOmnibuzz is vervolgens beschikbaar via een beveiligingsmethode in twee stappen. Gebruikers kunnen daarbij kiezen tussen een verificatiecode via e-mail of sms.

Introductie MijnOmnibuzz bij onze klanten

Door onze klanten gespreid aan te schrijven, kunnen wij de aanmeldingen goed verwerken en nieuwe gebruikers het beste ondersteunen bij eventuele vragen.

Wij beginnen met de klanten die al gebruikmaken van ons klantportaal of zich hiervoor onlangs hebben aangemeld. Van deze groep klanten weten wij dat ze interesse hebben in onze digitale diensten. Vervolgens benaderen wij de overige klanten, waarvan wij een e-mailadres hebben. Wij willen deze klanten in de komende maanden benaderen. Als u daar niet op wilt wachten, kunt u dit zelf doorgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of contact opnemen met de klantenservice, zodat u direct gebruik kunt maken van MijnOmnibuzz. Als u MijnOmnibuzz wilt gaan gebruiken en u heeft uw e-mailadres nog niet aan ons doorgegeven, geef dit dan zo snel mogelijk door, bij voorkeur via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via onze klantenservice.

Als u een familielid of iemand anders toegang wil geven tot MijnOmnibuzz, zodat hij/zij uw zaken kan regelen, kan dat ook. Hiervoor kunt u het machtigingsformulier op onze website gebruiken.

Zodra uw e-mailadres gecontroleerd is, ontvangt u van ons een e-mail waarmee u een account kunt aanmaken. Per stap leggen wij u vervolgens uit wat u moet doen. Wij hebben MijnOmnibuzz zo gemakkelijk mogelijk gemaakt voor de gebruiker. Om te voorkomen dat andere personen bij uw gegevens kunnen, zijn er wél richtlijnen opgesteld. Daarom moet uw wachtwoord aan een aantal voorwaarden voldoen en is voor het inloggen in MijnOmnibuzz elke keer een extra controlestap nodig. Dit doen wij om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen.

Onze medewerkers blijven ook altijd telefonisch voor u bereikbaar voor het boeken van uw ritten of het regelen van andere zaken.

Meer informatie vindt u op www.omnibuzz.nl/mijnomnibuzz. Op deze pagina leggen wij met eenvoudige video’s uit hoe u MijnOmnibuzz kunt gebruiken. Uiteraard kunnen gebruikers ook altijd met vragen of opmerkingen terecht bij onze klantenservice via telefoonnummer 0900 - 33 10 550 of via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

‘Iedereen Mobiel’

Omnibuzz heeft als doel iedereen zo lang mogelijk zelfstandig te laten deelnemen aan de samenleving, het stimuleren van het gebruik van andere vervoersvoorzieningen en informeren over beschikbare, alternatieve vervoersmogelijkheden.

Omdat het OV voor u vaak niet goed of niet meer toegankelijk is, hebben Omnibuzz, de Provincie Limburg en Arriva een onderzoek laten uitvoeren naar de kansen en mogelijkheden om Limburgse vervoerssystemen beter te laten aansluiten op elkaar. Er is onder andere gekeken naar de reisbehoeften van 55-plussers, naar hoe wij het gebruik van onze Voor Elkaar Pas (VEP) kunnen stimuleren en welke mogelijkheden er zijn om vervoer te combineren. Dit onderzoek heeft geleid tot het onderzoeksrapport ‘Iedereen Mobiel’.

De aanbevelingen in dit rapport gaan wij de komende jaren, samen met de Provincie Limburg en Arriva verder uitwerken.

Website Omnibuzz heeft voorleesfunctie

Onze website is volledig toegankelijk en voldoet aan de internationale toegankelijkheidsstandaard (WCAG 2.1 AA). De verklaring dat wij voldoen, vindt u op onze website https://www.omnibuzz.nl/toegankelijkheid.

Om onze website nóg toegankelijker te maken, hebben wij ook een voorleesfunctie op onze website geïnstalleerd. Dit programma, ReadSpeaker, leest de tekst op de belangrijkste pagina’s van onze website voor.

Overigens kunt u ook zelf leeshulpmiddelen installeren op uw computer die u helpen bij het lezen van onze website. Mocht u hier meer over willen weten, neem dan eens contact op met Visio (www.visio.org) voor advies en ondersteuning.

Het cliëntenpanel van Omnibuzz

Het cliëntenpanel is een onafhankelijk advies- en inspraakorgaan. Het is op 8 maart 2017 geïnstalleerd in het stadhuis in Roermond. Het panel komt 3 keer per jaar bij elkaar.

Rol en taken

De leden van het cliëntenpanel hebben een preventieve en signalerende rol vanuit hun ervaring en/of deskundigheid. Daarnaast zijn zij voor Omnibuzz een belangrijke sparringpartner als het gaat om het ontwikkelen van nieuw beleid. Zij zijn de schakel tussen Omnibuzz en klanten en voorzien hen, daar waar nodig, van relevante informatie.

Leden cliëntenpanel

Het cliëntenpanel bestaat uit: Rene Schmeitz, Jef Claessens, Kees Braam, Herman Evers, Pierre Thijssen, Guus Horssels, Jos Ubachs, Jo Linders, Henk van Lijpzigh, Gerard Jochems, Marly Seegers, Ger Meesters, Chris Grolleman, Mark Rijken, Miranda Wiegers, Ton Klinckenberg.

U kunt het cliëntenpanel bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Nieuwe taxipoints

Wij hebben nieuwe taxipoints geïnstalleerd in de ziekenhuizen van Heerlen, Sittard-Geleen, Roermond, Weert, Venlo en Venray. Dit hebben wij gedaan omdat de techniek van de vorige taxipoints was verouderd.

Hoe werken de nieuwe taxipoints?

Als u een retourrit wilt boeken, toetst u op het scherm uw klantnummer in. Daarna wordt gevraagd of u de rit wilt bevestigen. U kunt op dat moment ook nog uw aanmelding annuleren, mocht u een verkeerd klantnummer ingetoetst hebben. Zodra de rit is geboekt, kunt u deze alleen nog wijzigen door te bellen met onze medewerkers van ritreservering, telefoonnummer 0900 - 0699.

Regel een automatische incasso voor betaling van uw facturen

De acceptgiro is per 1 juni 2023 in heel Nederland verdwenen omdat steeds minder mensen deze gebruiken (het aantal per post verstuurde acceptgiro’s is afgelopen 5 jaar met ruim 70% afgenomen).

Tot en met 31 mei hebben de banken alle acceptgiro’s verwerkt. Gebruikte u nog acceptgirokaarten en vindt u het lastig om te betalen via internet- of mobiel bankieren? Regel dan, net als ruim 80% van onze klanten, een automatische incasso voor het betalen van uw facturen. U heeft dan geen omkijken meer naar uw betaling. Voor meer informatie over de automatische incasso kunt u contact opnemen met onze klantenservice via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0900- 33 10 550.

Reserveer uw rit ruim van te voren

Onze taxibedrijven hebben de afgelopen maanden veel tijd en moeite gestoken in het vinden en opleiden van nieuwe chauffeurs. Veel taxibedrijven, maar niet alle, is dat gelukt. Daarnaast hebben zij te maken met veel langdurig zieken. De taxibedrijven zijn samen met ons, nog steeds op zoek naar chauffeurs en doen er alles aan om die te vinden zodat u op tijd kunt reizen.

U kunt onze taxibedrijven ook helpen. Door uw rit ruim van tevoren te boeken, het liefst door gebruik te maken van vaste ritten, of anders door een dag vóórdat u gaat reizen te reserveren, weten de vervoerders op tijd wanneer u een taxi nodig heeft. Hierdoor kunnen ze een goede planning maken en komt u op tijd op uw bestemming. Dank voor uw medewerking.

Terug naar boven