Omnibuzz

Maatwerk in vervoer

Over Omnibuzz

Omnibuzz is een gemeenschappelijke regeling van 30 Limburgse gemeenten en draagt zorg voor een goede uitvoering van het Wmo-, leerlingen- en GGZ-vervoer. Deelnemers in Omnibuzz zijn de gemeenten Beek, Beekdaelen, Beesel, Bergen, Brunssum, Echt-Susteren, Eijsden-Margraten, Gennep, Gulpen-Wittem, Heerlen, Horst aan de Maas, Kerkrade, Landgraaf, Leudal, Maasgouw, Maastricht, Meerssen, Nederweert, Peel en Maas, Roerdalen, Roermond, Simpelveld, Sittard-Geleen, Stein, Vaals, Valkenburg, Venlo, Venray, Voerendaal en Weert.

Het algemeen bestuur heeft de heer V. Zwijnenberg benoemd tot voorzitter van de Gemeenschappelijke Regeling Omnibuzz. De heer Drs. V.G.J. Zwijnenberg (CBM) is voorzitter van het algemeen en dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling Omnibuzz.

De heer Mr. G.M.F. Vreuls is directeur van Omnibuzz. Hij is tevens bestuurslid van de Vereniging Doelgroepenvervoer Nederland (VDVN). Deze vereniging zet zich in voor betaalbaar, duurzaam, uitvoerbaar en toegankelijk doelgroepenvervoer.

Onze missie

Omnibuzz zorgt dat klanten (ook diegenen die daarbij ondersteuning nodig hebben) optimaal kunnen reizen en kunnen blijven deelnemen aan maatschappelijke activiteiten.

Wij werken voortdurend aan kwaliteitsverbeteringen en beheersbaarheid van vervoer. Het efficiënter organiseren van vervoer is duurzaam omdat minder voertuigen nodig zijn. Dit zorgt er tevens voor dat vervoer binnen de gemeentelijke begrotingen mogelijk blijft en gemeenten dit aan hun burgers kunnen blijven aanbieden.

Daarnaast zet Omnibuzz in op het bevorderen van zelfredzaamheid. Dit betekent dat klanten zo veel mogelijk gebruik maken van algemeen toegankelijke voorzieningen, zoals het openbaar vervoer. De intentie is deelname aan de samenleving in brede zin te bevorderen, ook door Social Return On Investment.

Waar we voor staan

Onze taken

Omnibuzz vervoert klanten met een Wmo-indicatie. Omnibuzz zorgt voor het vervoer, de vervoerspas, het goed functioneren van de taxipoints en de afhandeling van eventuele klachten. Daarnaast controleert Omnibuzz de uitvoering van het vervoer voor 30 gemeenten in Limburg.

Klantenservice

Klanten kunnen bij de klantenservice terecht voor:

  • Algemene klantinformatie.
  • Registreren van rekeningrijden, indicaties, hulpmiddelen, vervoerspecificaties.
  • Maken en verzenden van vervoerspassen.
  • Doorgeven van een verloren of defecte vervoerspas.
  • Opvragen van rittenoverzicht.
  • Opvragen van facturen.
  • Registratie van begeleidingskaarten.

Centraal meldpunt klachten

Klanten kunnen met hun klacht terecht bij het centraal meldpunt klachten (CMK). De medewerkers van het meldpunt nemen de klacht aan en bewaken het klachtenproces. Ook kan de status van de klacht hier opgevraagd worden. Daarnaast informeert het CMK de klant over een eventuele bezwaarprocedure.

Onze kernwaarden

Onze kernwaarden zijn de belangrijkste principes die bepalen hoe wij werken en met elkaar omgaan. Ze laten zien wat wij belangrijk vinden en waar we voor staan. Door deze kernwaarden te volgen, zorgen we voor een fijne en veilige werkomgeving waarin iedereen zich gerespecteerd voelt en het beste uit zichzelf kan halen.

Deze waarden helpen ons om samen te werken, eerlijk te zijn en altijd het beste te geven voor elkaar en voor onze organisatie.

Klantgericht en betrouwbaar

Wij luisteren goed naar onze klanten en doen wat we beloven, zodat zij op ons kunnen vertrouwen.

Kostenefficiënt en duurzaam

We werken zorgvuldig met ons budget en houden rekening met de natuur en de toekomst.

Innovatief en flexibel

We zoeken nieuwe oplossingen en passen ons gemakkelijk aan veranderingen aan.

Kwalitatief en deskundig

Wij streven altijd naar kwaliteit en gebruiken onze kennis om ons voortdurend te verbeteren.

Integer

Wij handelen op een eerlijke en verantwoorde manier.