Wilt u tegen gereduceerd tarief reizen? Dan heeft u een vervoerspas nodig. U krijgt de vervoerspas thuisgestuurd zodra wij uw gegevens van uw gemeente hebben ontvangen. Als u gebruik maakt van hulpmiddelen, dan wordt die informatie gekoppeld aan uw pasnummer. Het pasnummer geeft aan tot welke klantcategorie u behoort. De klantcategorie bepaalt het tarief dat u betaalt voor uw ritten met Omnibuzz. De vervoerspas heeft u bij iedere rit nodig! Onze chauffeur vraagt bij elke rit naar de pas.

Nieuwe klant

Omnibuzz vervoert klanten met een Wmo-indicatie. Hebt u een Wmo-indicatie van de gemeente, dan stuurt de gemeente uw gegevens door naar Omnibuzz. Wij sturen uw vervoerspas daarna per post aan u op.

Adreswijzigingen

Wijzigt uw adres? Geef dit dan door bij uw gemeente. Verhuist u naar een andere gemeente? Houdt u dan rekening met de tijd die nodig is om uw verhuizing administratief af te ronden. Dit in verband met de geldigheid van uw vervoerspas. Als u verhuist naar een andere gemeente, vraagt u dan bij de afdeling WMO van uw nieuwe gemeente direct een nieuwe vervoersvoorziening aan. Uw (nieuwe) gemeente geeft uw nieuwe aanvraag door aan de Klantenservice van Omnibuzz. Wij sturen uw nieuwe vervoerspas naar uw postadres of huisadres, afhankelijk van de voorkeur die u heeft aangegeven.

Overlijdensberichten

Het overlijden van een pashouder meldt u bij de gemeente waar de pashouder woonde. Omnibuzz krijgt dan de opdracht de vervoerspas te blokkeren. U hoeft de vervoerspas niet terug te sturen naar Omnibuzz.

Verlies of diefstal

Is uw vervoerspas gestolen of bent u die verloren? Vraagt u dan bij onze Klantenservice een nieuwe vervoerspas aan. Aan een nieuwe pas zijn kosten verbonden (lees het artikel 'Tarieven'). Uw oude pasnummer wordt na uw melding direct en definitief geblokkeerd. Uw nieuwe vervoerspas heeft een nieuw pasnummer. Omnibuzz verstuurt de nieuwe pas binnen 2 werkdagen naar het opgegeven postadres. Binnen 5 werkdagen krijgt u een factuur.

Defecte vervoerspassen

Vervoerspassen die beschadigd zijn of waarvan de magneetstrip onleesbaar is, kunt u per post opsturen naar de Klantenservice van Omnibuzz. U ontvangt binnen 2 werkdagen gratis een nieuwe vervoerspas met hetzelfde pasnummer.

Terug naar boven