Voorwoord

Beste klant,

Ook dit jaar krijgt u van ons drie nieuwsbrieven. In deze eerste nieuwsbrief staat weer allerlei handige informatie voor u. Neem eens een kijkje in onze pagina ReisWijzer (laatste blauwe tegel in de 2e rij) op de startpagina van onze website. Hier staan alle beschikbare reismogelijkheden in de eigen gemeente. En als het om reizen gaat; let op! Maandag 5 mei is dit jaar ook een officiële feestdag. Deze dag stond niet in ons feestdagenoverzicht dat wij in de nieuwsbrief van december 2024 hebben geplaatst. Houd er dus rekening mee dat wij op 5 mei geen vaste ritten boeken en rijden en dat onze klantenservice is gesloten.

Andere vervoersmogelijkheden in uw gemeente

Wat u misschien niet weet, is dat er naast Omnibuzz-vervoer ook ander vervoer beschikbaar is in uw gemeente. Dit lokale vervoer, zoals bijvoorbeeld de wensbus, de boodschappenbus en ANWB Automaatje, wordt door vrijwilligers uitgevoerd. Soms zijn er ook vrijwilligers die u kunnen helpen als u met het openbaar vervoer wilt reizen en dat liever niet alleen doet.

ReisWijzer

Omdat wij begrijpen dat het best moeilijk is om te weten van welk ander vervoer u gebruik kunt maken, hebben wij sinds 1 januari een nieuwe pagina op onze website: Omnibuzz ReisWijzer. Hier vindt u duidelijke informatie en praktische tips over het beschikbare vervoer in uw gemeente. Neem gerust eens een kijkje op deze pagina en ontdek met welk ander vervoer u kunt reizen.

Zittend ziekenvervoer

Wij merken dat veel klanten gebruikmaken van ons vervoer van en naar een medische behandeling. Wist u dat u ook gebruik kunt maken van zittend ziekenvervoer? Er is namelijk wettelijk bepaald dat uw zorgverzekeraar dit vervoer moet leveren en vergoeden.

Meer informatie vindt u in onze ReisWijzer.

Neem contact op met uw zorgverzekeraar en laat u informeren over de mogelijkheden én de vergoeding waar u voor in aanmerking komt. U betaalt voor uw ziektekostenverzekering voor vervoer, dus maak er gebruik van!

MijnOmnibuzz

Voor de kerstvakantie hebben wij een kleine wijziging doorgevoerd in MijnOmnibuzz. Omdat u de eigen bijdrage van de reserveringen alleen kon zien in het scherm met de ritdetails (bereikbaar via het status-teken), werd deze regelmatig over het hoofd gezien.

Dankzij de wijziging kunt u de eigen bijdrage nu direct in het rittenoverzicht zien als u een reservering maakt. Onderstaand enkele tips voor het gebruik van MijnOmnibuzz.

Rittenoverzicht

In de laatste kolom van het rittenoverzicht is een aantal functies te vinden waarmee u een retourrit kunt boeken, uw reservering kunt wijzigen en uw reservering kunt annuleren.

Een retourrit boeken

Er wordt een nieuwe reservering aangemaakt waarbij het vertrek- en bestemmingsadres van de gekozen rit wordt omgedraaid. De opgegeven hulpmiddelen, de datum en het aantal personen blijven gelijk. Klik hiervoor op ‘Boek retour’.

Een reservering wijzigen

Als u toch op een ander tijdstip wilt reizen of per ongeluk het verkeerde huisnummer heeft ingegeven, kunt u dit tot 1 uur en 15 minuten voor vertrek aanpassen. Klik hiervoor op het potloodje.

Een reservering annuleren

Als uw reis niet doorgaat, kunt u deze tot 1 uur en 15 minuten voor de geboekte tijd zelf annuleren. Wanneer u op het rode kruisje klikt, krijgt u altijd de vraag of u echt wilt annuleren. Eenmaal geannuleerd, kan een reservering niet opnieuw geactiveerd worden. Als deze tijd verstreken is, verzoeken wij u de annulering telefonisch door te geven op 0900-0699.

Adres invoeren

U kunt een adres invoeren met behulp van de postcode. Bij het invoeren van de juiste postcode vult het systeem automatisch de straat- en plaatsnaam in (voor Nederlandse adressen). U hoeft dan alleen het huisnummer toe te voegen.

Blijft de straat- en plaatsnaam leeg? Controleer dan de ingevoerde postcode. U kunt hiervoor onder andere www.postcode.nl gebruiken.

Extra kosten als u iets vergeet of verliest in de taxi

Het komt wel eens voor dat een klant iets vergeet of verliest in het voertuig. Dit kan van alles zijn; een beurs, een bril, een pasje etc. Als dat gebeurt, brengen onze taxibedrijven de gevonden voorwerpen altijd zo snel mogelijk naar uw thuisadres. Wij brengen u hiervoor kosten in rekening (normale tarief).

Omdat wij deze service, het terugbrengen van uw voorwerpen, thuis wél willen blijven leveren, is in overleg met de gemeenten besloten dat het tarief vanaf 1 juli 2025 gaat veranderen. Vanaf die datum betaalt u € 3,04 per zone. U betaalt dit tarief voor de rit van de taxicentrale naar uw woonadres.

Omdat wij willen voorkomen dat u extra kosten heeft, vragen wij u heel goed op te letten als u uitstapt en ervoor te zorgen dat u al uw spullen meeneemt. De chauffeurs zullen er ook extra op letten.

Taxi te laat

Als het taxibedrijf uw gereserveerde rit niet op tijd kan uitvoeren, kunnen wij, onder bepaalde omstandigheden, een particuliere taxi voor u regelen.

Wat moet u doen als uw taxi te laat is

Als de taxi van Omnibuzz er 15 minuten na het afgesproken tijdstip niet is, belt u meteen met onze afdeling ritreservering (telefoonnummer 0900-0699). U geeft dan de eerste te laat melding door. Wij zullen dan navraag doen bij het taxibedrijf wat er aan de hand is en regelen dat er binnen een half uur nieuw vervoer voor u komt.

Als er binnen dit half uur geen nieuwe taxi komt, belt u opnieuw met de afdeling ritreservering en geeft u de tweede te laat melding door. De afdeling ritreservering geeft u vervolgens aan of de taxi nog komt en hoelang dit gaat duren. Als de taxi niet kan komen, regelen wij voor u, indien mogelijk, een andere vervoersmogelijkheid. Wij zullen hiervoor onze uiterste best doen, maar kunnen niet garanderen dat er een particuliere taxi of rolstoelbus beschikbaar is.

Als er sprake is van onvoorziene omstandigheden, zoals een verkeersinfarct of hevige sneeuwval waardoor alle vervoerders problemen ervaren, zullen wij geen particuliere taxi regelen.

Deze procedure geldt niet als de chauffeur u niet gevonden heeft, u de chauffeur heeft misgelopen of als er sprake is van onvoorziene omstandigheden.

Goed om te weten!

Geldig identiteitsbewijs

Zorg ervoor dat u altijd een geldig identiteitsbewijs bij u heeft als u gaat reizen. Als de politie een van onze taxi’s aanhoudt, moet niet alleen de chauffeur zich kunnen legitimeren. Ook u moet een geldig bewijs kunnen tonen als de politie u hierom vraagt.

OV-begeleiderskaart

Als u een OV-begeleiderskaart heeft, kunt u één begeleider gratis meenemen. Deze begeleiderskaart kunt u aanvragen bij Argonaut, telefoonnummer 030-2354661.

Als u deze kaart van Argonaut heeft ontvangen, moet u een kopie van de begeleiderskaart én uw pasnummer opsturen of mailen naar onze klantenservice zodat wij de begeleiderskaart in onze administratie kunnen registreren.

Rolstoelbanden oppompen

Zorg ervoor dat de banden van uw rolstoel goed op spanning zijn. Dit voorkomt extra problemen. Als de banden niet voldoende opgepompt zijn, is het plaatsen van de rolstoel op de lift te zwaar en kan de chauffeur weigeren u mee te nemen.

Jaarverslag Omnibuzz 2024

Neem eens een kijkje in ons jaarverslag. Hierin leest u wat Omnibuzz het afgelopen jaar allemaal heeft gedaan. U vindt het jaarverslag vanaf mei op onze website.

Te zware en/of te grote rolstoelen

Wij zien steeds vaker dat rolstoelen speciaal worden afgestemd op het gewicht van de klant en de hulpmiddelen die nodig zijn. In een aantal situaties leidt dit tot te zware en/of te grote rolstoelen.

Bij vervoer met een rolstoel geldt dat de rolstoel op de lift moet kunnen staan met de chauffeur ernaast. Dit is verplicht.

Als dit niet mogelijk is en de auto naar beneden komt en de lift blijft staan, mogen wij u niet meenemen. Wij zullen dan, in overleg met u, kijken of er andere mogelijkheden zijn zodat u toch met ons kunt reizen.

5 Mei feestdag

Let op! Dit jaar is 5 mei een officiële feestdag. Dat betekent dat wij op maandag 5 mei 2025 géén vaste ritten boeken en uitvoeren. Onze klantenservice is dan ook gesloten. In de nieuwsbrief van december 2024 staat 5 mei niet in het overzicht van feestdagen. Onze excuses hiervoor.

Terug naar boven