Voorwoord

Beste klant,

Als iemand mij zou vragen: “Welk onderwerp heeft Omnibuzz in 2024 het meest beziggehouden?”, dan komt het onderwerp piekspreiding meteen bij mij op. Ik heb het hier ook al in mijn vorige nieuwsbrief over gehad. Wij hebben dit in 2024 moeten invoeren zodat wij het te laat komen van de chauffeurs en het te lange wachten konden aanpakken. Het was absoluut niet leuk dat wij deze beslissing moesten nemen, maar het was wel nodig. Het is goed om te melden dat het wel werkt. Voorlopig blijven wij piekspreiding gebruiken want er is nog steeds sprake van een chauffeurstekort. Houd er dus rekening mee dat er misschien geschoven moet worden met het tijdstip waarop u wilt reizen. Alleen op die manier kunnen wij ervoor zorgen dat iedereen kan blijven reizen.

Het afgelopen jaar hebben wij regelmatig met de Provincie Limburg en Arriva overlegd. Tijdens deze gesprekken kijken wij naar kansen en mogelijkheden om Limburgse vervoerssystemen, die passen bij de behoeften van de inwoners, beter op elkaar te laten aansluiten. Uitgangspunt is: Wat is de beste manier om van A naar B te komen met het vervoeraanbod dat de overheid (gemeenten en provincie) aanbiedt. Hierin staat de bereikbaarheid en niet het openbaar vervoer centraal. In deze nieuwsbrief leest u dat u op onze nieuwe website straks zelf gemakkelijk kunt zien welk vervoer er per Limburgse gemeente wordt aangeboden. U kunt dan zelf kiezen welk vervoer het beste past bij de rit die u wilt maken.

Guido Vreuls, directeur Omnibuzz

Nieuwe klanttarieven

De tarieven van Omnibuzz gaan op 1 januari 2025 met 3 cent per zone omhoog. In deze tabel ziet u de standaardtarieven die vanaf 1 januari 2025 gelden.

GemeenteTarief
Maastricht, Meerssen, Vaals en Valkenburg a/d Geul € 0,95
Gemeente Stein € 1,05
Overige gemeenten € 0,94

Ook onze andere tarieven gaan volgend jaar iets omhoog. Voor een volledig overzicht van alle tarieven vanaf 1 januari 2025 verwijzen wij naar onze website.

MijnOmnibuzz

E-mailadres registeren

In de zomervakantieperiode hebben wij voor alle klanten waarvan wij een e-mailadres geregistreerd hadden, een account aangemaakt. Wanneer u gebruik wilt maken van MijnOmnibuzz kunt u op https://mijn.omnibuzz.nl uw account in gebruik nemen door een wachtwoord aan te maken.

Kunt u nog geen gebruik maken van MijnOmnibuzz? Geef uw e-mailadres dan door aan onze klantenservice via het contactformulier op onze website of telefonisch op 0900-3310550. U kunt ook een e-mailbericht met uw klantnummer sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wachtwoord wijzigen

Om in te loggen op MijnOmnibuzz moet u een wachtwoord aanmaken dat voldoet aan een aantal regels. Samen met de verificatiecode houden wij uw gegevens veilig. Om deze veiligheid te garanderen verzoeken wij u minimaal 1 keer per jaar uw wachtwoord te wijzigen. Op dit moment is het wijzigen nog geen verplichting, maar er wordt gewerkt aan wetgeving die dit verandert. Wanneer deze wetgeving aangenomen wordt, informeren wij u hierover via de nieuwsbrief en een persoonlijk e-mailbericht.

Favoriete adressen

Op de MijnGegevens-pagina kunt u onderaan uw favoriete of veelgebruikte adressen registeren om makkelijker te reserveren. Als u een favoriet adres geregistreerd heeft, verschijnt in het reserveringsformulier een knop ‘van/naar favoriet’. Via deze knop selecteert u het gewenste adres en hoeft u niet het volledige adres opnieuw in te voeren. De naam die u aan een adres geeft, is alleen voor u zichtbaar.

Vaste ritten

Als u gebruikmaakt van MijnOmnibuzz kunt u ook vaste ritten registeren. Acht dagen voor de gewenste reisdatum worden de ritten automatisch genoteerd. Uitzondering hierop zijn de nationale feestdagen en de carnavals- en kerstvakantie. Vanaf het moment dat de ritten zichtbaar zijn, kunt u de ritten zelf beheren door ze te wijzigen of te annuleren.

Zichtbaarheid ritprijs

De ritprijs vindt u momenteel in het scherm ‘ritdetail’. Dit scherm opent u via de status in het rittenoverzicht. Wij willen dat u deze ritprijs direct in het rittenoverzicht kunt zien, zodat u in een oogopslag ziet welke eigen bijdrage gerekend wordt voor uw reservering. Omdat dit nu nog niet het geval is, werken wij er hard aan dit voor u te regelen.

Ander vervoer

Momenteel werkt Omnibuzz aan een nieuwe website. Op deze nieuwe website kunt u natuurlijk weer alle informatie vinden over het Wmo-vervoer. Ook vindt u hier informatie over welke andere vervoersmogelijkheden in uw gemeente beschikbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan vervoer dat door vrijwilligers gereden wordt of een boodschappenbus. U kunt dus zelf gemakkelijk zien welk vervoer het beste past bij de rit die u wilt maken. In een volgende nieuwbrief zullen wij hier meer over vertellen.

Aangepaste afspraken eindejaarsperiode

Wilt u reizen tijdens de kerstdagen of tijdens de jaarwisseling? Reserveer dan tijdig uw ritten zodat het vervoer tijdens de drukte van de feestdagen goed verloopt. Als u tijdens de kerstdagen wilt reizen, dient u de rit uiterlijk maandag 23 december 2024 vóór 17.00 uur te reserveren. Om op oudejaarsavond of nieuwjaarsdag te kunnen reizen, dient u de rit uiterlijk maandag 30 december 2024 vóór 17.00 uur te reserveren.

De afgelopen jaren hebben wij gemerkt dat de ritten tijdens de feestdagen, als u op tijd uw rit reserveert, soepel verlopen. Niet vergeten dus! De rijtijden van Omnibuzz wijken in de eindejaarperiode op een aantal dagen af (zie tabel). Gereserveerde vaste ritten vervallen tijdens de kerstvakantie.

Geen vaste ritten

Houd er rekening mee dat in de periode van dinsdag 24 december 2024 tot en met vrijdag 3 januari 2025 de vaste ritten niet uitgevoerd worden. Als u toch gebruik wilt maken van deze rit, kunt u deze reserveren via ritreservering of via MijnOmnibuzz. Als u zélf langer vakantie heeft dan deze periode, meld dan uw vaste ritten af.

Data geen vaste ritten tijdens de feestdagen

Tijdens een aantal feestdagen en vakantieperiodes worden er géén vaste ritten geboekt en uitgevoerd. De dagen waarop wij geen vaste ritten boeken en uitvoeren, zijn:
FeestdagDatum
Kerstavond Dinsdag 24 december 2024
1e Kerstdag Woensdag 25 december 2024
2e Kerstdag Donderdag 26 december 2024
Kerstvakantie Vrijdag 27 december 2024 t/m vrijdag 3 januari 2025
Nieuwjaarsdag Woensdag 1 januari 2025
Carnaval Zaterdag 1 maart t/m vrijdag 7 maart 2025
1e Paasdag Zondag 20 april 2025
2e Paasdag Maandag 21 april 2025
Koningsdag Zondag 27 april 2025
Hemelvaart Donderdag 29 mei 2025
Brugdag na Hemelvaart Vrijdag 30 mei 2025
1e Pinsterdag Zondag 8 juni 2025
2e Pinksterdag Maandag 9 juni 2025

Reistijden tijdens de feestdagen

FeestdagDagenReistijd
Kerst Woensdag 25 en donderdag 26 december 2024 07.00 – 00.00 uur
Oudejaarsdag Dinsdag 31 december 2024 06.00 - 22.00 uur
Nieuwjaarsdag Woensdag 1 januari 2025 07.00 - 00.00 uur

Omdat wij met piekspreiding werken, adviseren wij u op tijd te reserveren!

Klantenservice

De klantenservice is woensdag 25 december, donderdag 26 december 2024 en woensdag 1 januari 2025 gesloten.

Goed om te weten!

Als u met ons gaat reizen, zijn er een aantal basisregels:

Voorrijden taxi

Een taxi mag altijd 15 minuten vóór of ná de afgesproken tijd voorrijden. Is de rit gereserveerd om 10.00 uur, dan kunt u de taxi verwachten tussen 09.45 uur en 10.15 uur. Wij verwachten dat u dan klaarstaat bij het opgegeven ophaaladres, het afspreekpunt of de halteplaats zodat er geen onnodige vertraging in ons vervoer plaatsvindt.

De taxi mag zelfs 20 minuten vóór het vroegste tijdstip komen voorrijden. U hoeft dan niet, als dat niet uitkomt, in te stappen. De chauffeur moet wachten tot het vroegst mogelijke ophaaltijdstip of er wordt een andere taxi gestuurd.

Maximale reistijd

De maximale reistijd van uw rit bestaat uit de rechtstreekse reistijd, met daarbij opgeteld 30 minuten omrijdtijd. Is de rechtstreekse reistijd van uw rit 20 minuten, dan mag de maximale reistijd met Omnibuzz 20 minuten + 30 minuten omrijdtijd = 50 minuten bedragen.

Terugbelservice

U kunt altijd gebruikmaken van de terugbelservice. U kunt hiervoor het telefoonnummer doorgeven waarop u gebeld wilt worden.

De terugbelservice wordt 5 tot 10 minuten voordat de taxi komt voorrijden geactiveerd. De chauffeur moet zich melden bij de eerste ingang of de receptie.

Route

De chauffeur moet altijd de route volgen die hem door de centralist van het taxibedrijf gegeven is.

Omdat rekening gehouden wordt met de indicaties van de klanten, kan de route misschien onlogisch lijken.

Bagage

U mag als bagage 2 boodschappentassen, 1 bigshopper of 1 koffer meenemen. Geef bij het reserveren van de rit door welke bagage u meeneemt. De chauffeur bepaalt of hij genoeg ruimte in het voertuig heeft om uw bagage mee te nemen.

Tip

Als u een rit reserveert, houd dan uw gegevens en het adres en postcode waar u naartoe wil bij de hand. Zet de radio/tv zachter zodat u onze medewerker goed kan verstaan.

Fijne feestdagen

Namens alle medewerkers van Omnibuzz wensen wij u hele fijne feestdagen.

Terug naar boven