Wat moet u doen?

Als u de oproep voor de COVID-19 vaccinatie krijgt, staat in deze oproep wanneer u een afspraak kunt maken. Als u met de GGD belt om de afspraak te maken, krijgt u ook de vraag op welke manier u naar de priklocatie reist. Als u met Omnibuzz naar de vaccinatielocatie reist, moet u dit vermelden. Zij houden dan hiermee rekening bij het inplannen. Daarna kunt u uw rit boeken bij Omnibuzz via ons callcenter, telefoonnummer 0900 – 0699. Uw vervoer naar de vaccinatielocatie is gratis.

De chauffeur blijft op u wachten bij de locatie. U gaat dus met dezelfde chauffeur terug. Wij vragen u dringend om de richtlijnen en adviezen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) op te volgen. Heeft u symptomen van het coronavirus, blijf dan thuis en reis niet.

Als u met Omnibuzz reist, gelden ook onderstaande regels:

  • U draagt een chirurgisch mondkapje of medisch mondkapje.
  • De chauffeur voert bij het instappen een gezondheidscheck uit.
  • De chauffeur wijst u aan waar u moet gaan zitten.

Hieronder vindt u een paar vragen en antwoorden over uw vervoer naar de vaccinatielocatie.

Q&A vragen voor niet-klanten Omnibuzz die een rit willen reserveren

1. Worden mensen direct vervoerd naar de vaccinatielocatie?

Over het algemeen wel. Het kan voorkomen dat nog iemand in de buurt rond hetzelfde tijdstip daar moet zijn dan kunnen ze gecombineerd worden.

2. Hoe lang moeten wij op de taxi wachten bij de locatie?

U hoeft niet te wachten. De chauffeur blijft op u wachten. Houd u er wel rekening mee dat het hele vaccinatieproces ongeveer 30 - 40 minuten duurt.

3. Hoe lang moeten mensen van tevoren reserveren?

Als ze het tijdstip van de GGD hebben gekregen, kunnen ze bellen met Omnibuzz om de rit te reserveren (tot minimaal 1 dag van tevoren).

4. Op welke tijden kunnen ze bellen om een rit te boeken?

Onze callagents (ritreservering) zijn zeven dagen per week bereikbaar van 07.00-22.00 uur.

5. Wat moeten mensen doen die geen Omnibuzz pasje hebben?

De mensen die geen pasje hebben, kunnen hun rit telefonisch reserveren via telnr. 0900-0699.

6. Kan de chauffeur de mensen helpen met in- en uitstappen?

Daar waar ondersteuning van de chauffeur nodig is, kan hij helpen met in- en uitstappen en het omdoen van de gordel. Als de reiziger het zelf kan doen, doet hij/zij het zelf.

7. Wacht de chauffeur op de mensen?

Ja, de chauffeur wacht op de mensen.

8. Welke regels gelden als de mensen met Omnibuzz reizen?

  • U draagt een chirurgisch mondkapje of medisch mondkapje.
  • De chauffeur voert bij het instappen een gezondheidscheck uit.
  • De chauffeur wijst u aan waar u moet gaan zitten.

9. Krijg ik een gezondheidscheck? Zoja, wanneer?

U krijgt een gezondheidscheck bij het boeken van de rit en als u instapt.

10. Wat moet ik doen als ik klachten heb en op die dag voor de vaccinatie moet gaan?

Wij vragen u om de richtlijnen en adviezen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) op te volgen. Heeft u symptomen van het coronavirus, blijf dan thuis en reis niet. U annuleert dan de rit bij ons via telnr. 0900-0699 en bij de GGD.

Terug naar boven