Het klantportaal
Omnibuzz heeft een klantportaal ontwikkeld. Dit is een beveiligde website waar u, naast het reserveren van ritten, ook ritten kunt annuleren, uw geplande ritten kunt bekijken en uw huidige budget kunt zien.
Voordelen van het klantportaal
Snelheid
- Het klantportaal is vlug
Gemak
- Ritten zijn makkelijk te boeken
- U bepaalt zelf op welk moment u uw ritten boekt
- U heeft geen belkosten
- Geen wachttijd bij ritreservering
- Overzicht gereden en geplande ritten
- Te gebruiken op smartphone en tablet
Gebruikersvriendelijk
- Nadat u heeft ingelogd, verschijnt automatisch uw pasnummer, naam en budget, hulpmiddelen en indicaties.
- Boeken retourrit is eenvoudig.
Bent u nog niet bekend met het klantportaal, of heeft u een vraag erover, lees dan de veel gestelde vragen op deze pagina.
anchor
Veel gestelde vragen
Inhoudsopgave veel gestelde vragen:
anchor
Algemeen
-
Als ik via het klantportaal boek, kan ik dan niet meer telefonisch of via de mail boeken?
Nee, de opties om telefonisch of via de website te reserveren blijven gewoon bestaan. Omnibuzz blijft dagelijks telefonisch bereikbaar van 07.00-22.00 uur. U kunt het klantportaal ook gebruiken om uw boekingen te controleren of uw budget te checken. -
Hebben jullie het klantportaal wel behoorlijk getest?
We hebben het klantportaal enkele maanden getest. In de eerste fase is dit intern gebeurd, maar vanaf juni zijn we gestart met een testgroep van gebruikers uit alle regio’s en met verschillende achtergronden. De bevindingen van deze testgebruikers hebben we meegenomen in de verdere ontwikkeling van het portaal. -
Hoe kan ik mij aanmelden voor het klantportaal?
U kunt zich aanmelden door uw naam en klantnummer naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. te mailen. Het e-mailadres waarmee u uw klantnummer stuurt, wordt gekoppeld aan uw account. U ontvangt vervolgens op uw e-mailadres een bevestiging, een instructie, uw gebruikersnaam en uw wachtwoord. Vervolgens kunt u op het klantportaal inloggen. -
Ik ben niet handig met de computer, tablet, smartphone. Kan mijn familielid ook via het klantportaal voor mij boeken?
Als u iemand anders uw ritten wil laten boeken via het klantportaal, dient u een machtiging af te geven. U kunt deze downloaden op deze website, of bij onze klantenservice aanvragen. U ontvangt deze dan binnen enkele dagen met de post thuis. -
Ik ben niet zo handig met de computer. Is het wel wat voor mij?
Dit kunt u het beste beoordelen door het klantportaal een keer te proberen. Mocht u tot de conclusie komen dat het klantportaal voor u niet gemakkelijk is, dan kunt u altijd telefonisch, via de mail of via de website ritten reserveren. -
Ik ben slechtziend. Kan ik het klantportaal gebruiken?
Op dit moment is het klantportaal nog niet drempelvrij gemaakt en kan het zijn dat u problemen ondervindt met het gebruik van de site. Het drempelvrij maken van het klantportaal heeft voor ons hoge prioriteit zodat alle klanten het portaal goed kunnen gebruiken. Indien u hier uw medewerking aan wilt geven en eventueel testpersoon voor ons wilt zijn, kunt u zich aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. is wel mogelijk om de letters te vergroten door de control-toets ingedrukt te houden en tegelijk met het muiswiel te rollen. U kunt op deze wijze in- of uitzoomen. -
Kan ik ook voor meerdere mensen tegelijk boeken?
Indien u gemachtigd bent om voor meerdere mensen te reserveren, kunt u dit doen. U dient wel voor iedere persoon apart in te loggen en de ritten dus na elkaar te boeken.Voor woonvormen is er een mogelijkheid om met een inlog de reserveringen voor alle bewoners te regelen. De bewoner dient dat wel de instelling als geheel te machtigen. -
Moet ik persé via het klantportaal boeken?
U hoeft niet persé via het klantportaal te boeken. Omnibuzz blijft dagelijks telefonisch bereikbaar van 07.00-22.00 uur. Daarnaast kunt u ook gebruik maken van het reserveringsformulier op onze website. U kunt het klantportaal ook gebruiken om uw boekingen te controleren of uw budget te checken. -
Op welk tijdstip kan ik een rit in het klantportaal reserveren?
U kunt uw ritten 24 uur per dag boeken. U dient hierbij wel rekening te houden met een vooraanmeldtijd van minimaal 2 uur. Dit betekend dat wanneer u om 23.00 uur wilt reizen, u uw rit voor 21.00 uur geboekt moet hebben. Wilt u ’s ochtends om 06.00 uur reizen? Dan kunt u deze boeken tot 04.00 uur. We doen u echter het vriendelijke verzoek om deze de avond ervoor in te plannen zodat de planner van het uitvoerend taxibedrijf hier rekening mee kan houden. -
Voor wie is het klantportaal?
Uiteindelijk is het klantportaal bedoelt voor alle klanten van Omnibuzz. Op dit moment wordt er nog flink doorontwikkeld aan het portaal en is nog niet alles af. Daarom kunnen enkele klanten nog geen gebruikmaken van het klantportaal en kunnen sommige ritten niet geboekt worden via het portaal. De volgende klanten moeten helaas nog even telefonisch of via de website boeken: Klanten met een indicatie voor een verplichte begeleider. Klanten die met kinderen tot 4 jaar willen reizen. Klanten die verder dan 5 zones willen reizen, ongeacht of het om een puntbestemming gaat of niet. Klanten die willen reserveren tussen 00.00 en 02.00 uur op vrijdag, zaterdag of zondag. -
Waar kan ik opmerkingen en mijn bevindingen, als ik die heb, achterlaten op het klantportaal?
U kunt opmerkingen achterlaten onder de optie 'Contact’. Uw bericht wordt dan doorgestuurd naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U kunt ook zelf een e-mail sturen naar dit mailadres. -
Waar vind ik meer informatie over het gebruik van het klantportaal?
Wanneer u zich aanmeldt voor het klantportaal krijgt u een instructie toegestuurd. Wilt u van tevoren al wat meer informatie? Dan vindt u meer informatie op onze website. -
Wanneer kunt u het klantportaal gebruiken?
U kunt het klantportaal gebruiken als u in het bezit bent van een Omnibuzz pas, of gemachtigd bent door een Omnibuzz pashouder. Het klantportaal is beschikbaar voor computers, smartphones en tablets. Daarnaast dient u te beschikken over een e-mailadres, zodat u zich kunt aanmelden.Het portaal is 24 uur per dag geopend. U kunt dus altijd uw gereserveerde en gereden ritten inzien. Via het klantportaal is het mogelijk om een maand vooruit te reserveren, tot uiterlijk 2 uur voor de gewenste vertrektijd. -
Wat is het klantportaal?
Het klantportaal is een onderdeel van Mijn.Omnibuzz. Het is een beveiligde website waar u, of iemand die u heeft gemachtigd, ritten kan boeken, volgen en annuleren. U kunt altijd zien wat geboekt is en welke ritten zijn gemaakt. Hierdoor bent u niet meer afhankelijk van onze openingstijden. -
Wat kunt u met het klantportaal?
Het klantportaal biedt meerdere mogelijkheden: U kunt uw gegevens die bij ons bekend zijn (o.a. uw adresgegevens en uw indicaties) controleren. U kunt nieuwe ritten boeken. U kunt uw geboekte ritten inzien. Dit geldt ook voor de vaste ritten (8 dagen vooruit) en de ritten die telefonisch gereserveerd zijn. U kunt de ritstatus volgen van uw rit, mits deze binnen een uur geboekt staat. o U kunt uw gereden ritten controleren. U kunt uw verbruikte en resterende budget zien en controleren. -
Wat zijn de nadelen van het klantportaal?
Het klantportaal Mijn.Omnibuzz is nog in ontwikkeling en heeft nog een aantal beperkingen: Het is niet mogelijk om ritten te wijzigen. Indien u iets wilt veranderen in een geboekte rit, dient u de geboekte rit te annuleren en een volledig nieuwe rit te boeken. Nieuwbouwadressen worden niet altijd herkend. Indien het nieuwbouwadres nog niet bekend is in ons systeem dient u uw reservering telefonisch of via het webformulier door te geven en kunt u geen gebruik maken van het klantportaal. Ongeveer iedere 3 maanden zullen we het adressenbestand bijwerken, waarbij de nieuwe adressen toegevoegd worden. Wanneer u een indicatie heeft voor een verplichte begeleider (voorheen medische begeleider), kunt u op dit moment geen gebruik maken van het portaal. In de toekomst kunt u wél met een verplichte begeleider gebruik maken van het klantportaal. Houdt hiervoor onze website of nieuwsbrief in de gate. Het is momenteel niet mogelijk om een reservering met kinderen tot 4 jaar te maken. In de toekomst kunt u, als u reist met kinderen tot 4 jaar, wel gebruik maken van het klantportaal. Bij de start van het klantportaal kunt u enkel ritten boeken met een maximale reisafstand van 5 zones. Reizen naar een puntbestemming of, indien uw gemeente een maximale reisafstand van 10 zones bepaald heeft, is op dit moment niet mogelijk. U krijgt dan een melding dat u uw rit telefonisch of via de website kunt reserveren. In de toekomst is het wel mogelijk om ritten verder dan 5 zones te boeken, mits toegestaan binnen de spelregels. Op dit moment kunt u reserveringen plaatsen in de tijdsmarge 06.00-24.00 uur. Het is momenteel nog niet mogelijk om op vrijdag tot en met zondag tussen 24.00-02.00 uur te boeken. Indien u op deze tijden wilt reizen, kunt u uw rit telefonisch of via de website reserveren. In de toekomst kunt u ook voor de laatste uurtjes het klantportaal gebruiken om een rit te reserveren. U kunt op dit moment uw wachtwoord nog niet zelf wijzigen. U krijgt een wachtwoord toegestuurd waarmee u kunt inloggen. In de toekomst, wanneer mijn.omnibuzz verder is uitgebreid, zal dit wel mogelijk zijn. -
Wat zijn de voordelen van het klantportaal?
Voordelen van ons klantportaal zijn onder andere: Snelheid Gemak U bepaalt zelf op welk moment u uw ritten boekt. Geen wachttijd bij de ritreservering, want bellen is niet meer nodig. U heeft een overzicht van de gereden en geplande ritten. Het klantportaal is te gebruiken op smartphone en tablet. Gebruiksvriendelijk Nadat u heeft ingelogd, verschijnt automatisch uw klantnummer, naam en budget, hulpmiddelen en indicaties. Het boeken van een retourrit is eenvoudig. U hoeft geen postcode in te vullen, maar kunt wel gebruik maken van een optie om het adres met een postcode in te vullen. -
Zijn er aparte spelregels om gebruik te maken van het klantportaal?
Er zijn inderdaad een paar aparte regels om gebruik te kunnen maken van het klantportaal: Een klant mag geen verplichte medisch begeleider hebben. (Wordt in de toekomst wel mogelijik.) De rit moet maximaal 5 zones zijn. (Wordt in de toekomst wel mogelijk.) De reistijd moet tussen 06.00-24.00 uur liggen. (De weekendtijden tot 02.00 uur worden in de toekomst wel mogelijk) De rit dient minimaal 2 uur voor de gewenste vertrektijd aangemeld te worden. Naast deze beperkingen gelden alle spelregels die in het vervoerreglement van Omnibuzz zijn opgenomen. Meer informatie over het vervoerreglement vindt u op onze website.
- 1
anchor
Technisch
-
Hoe kan ik het klantportaal ‘vastzetten’ op mijn apparaat?
Hoe u de website precies vastzet, is afhankelijk van het apparaat en het merk dat u gebruikt. Om uw gebruikersgemak te vergroten adviseren we Microsoft Explorer of Chrome te gebruiken. Het klantportaal is een website die geïnstalleerd kan worden alsof u een app gebruikt. Open hiervoor uw webbrowser op het apparaat. Ga naar https://omnibuzz.vervoersportaal.nl. U kunt deze website nu vastzetten door: Er een favoriet van te maken. Deze toe te voegen aan uw startscherm. Bij deze optie krijgt u een icoontje van Neone op uw startscherm erbij (grijze N). -
Waarom is er gekozen voor een portaal en niet voor een app?
Er is om verschillende redenen gekozen voor een klantportaal in plaats van een app. De belangrijkste redenen zijn: Om wijzigingen in een app door te voeren is toestemming van Google en Apple nodig. Door het testen van deze partijen zouden updates pas na goedkeuring van deze partijen doorgevoerd kunnen worden. Een app werkt alleen op uw smartphone of tablet. Het klantportaal kunt u ook gebruiken op uw computer. -
Welke webbrowser kan ik het beste gebruiken?
Het klantportaal kan gebruikt worden met iedere webbrowser. Voor het optimale gebruikersgemak adviseren we het portaal te gebruiken met Google Chrome of Internet Explorer.
- 1
anchor
Inloggen
-
Als ik wil inloggen, krijg ik de melding dat mijn gegevens niet herkend worden?
U kunt pas inloggen nadat u zich aangemeld heeft voor het klantportaal van Omnibuzz. U doet dit door een mail te sturen met vermelding van uw naam en klantnummer. Het mailadres waarmee u uw bericht stuurt, wordt gekoppeld aan uw account. Omnibuzz levert maatwerk, wat betekent dat uw aanmelding gecontroleerd en verwerkt wordt door een medewerker. Wij streven ernaar om u binnen 24 uur een reactie een te geven op uw aanmelding. Wanneer uw aanmelding verwerkt is, ontvangt u een bericht met uw gebruikersnaam en een instructie. In het klantportaal geeft u vervolgens aan dat u uw wachtwoord kwijt bent, waarna u uw e-mailadres invult. De mail die u vervolgens ontvangt, is een automatisch gemaakt bericht waarin uw gebruikersnaam en wachtwoord vermeld staan. Beide staan in de mail tussen “-tekens vermeld. Deze “-tekens dienen niet mee overgenomen te worden naar het klantportaal! Uw gebruikersnaam is dus een 4- of 5-cijferig nummer en het wachtwoord bestaat enkel uit cijfers en/of letters. -
Hoe meld ik me aan voor het klantportaal?
Wanneer u gebruik wilt maken van het portaal kunt u uw klantnummer mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Het e-mailadres waarmee u het klantnummer doorgeeft, wordt bij uw gegevens geregistreerd voor het geval u uw wachtwoord kwijt bent of vergeet. Als uw account geactiveerd is, ontvangt u een e-mailbericht terug met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast ontvangt u een instructie over het klantportaal. -
Hoe moet ik inloggen in het klantportaal?
Om in te loggen dient u zich eerst aan de melden voor het klantportaal. U doet dit door uw klantnummer te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Het e-mailadres waarmee u uw klantnummer stuurt, wordt gekoppeld aan uw account. U ontvangt vervolgens op dit e- mailadres een bevestiging van uw aanmelding en een instructie over het klantportaal. Vervolgens kunt u op het portaal inloggen met uw klantnummer als gebruikersnaam. De eerste keer geeft u aan dat u uw wachtwoord 'vergeten’ of 'kwijt’ bent. U krijgt dan een wachtwoord toegestuurd. -
Ik heb mijn wachtwoord ontvangen maar als ik wil inloggen geeft hij aan dat mijn gegevens onbekend zijn?
De mail die u ontvangt is een automatisch gemaakt bericht waarin uw gebruikersnaam en wachtwoord vermeld staan. Beide staan in de mail tussen “-tekens vermeld. Deze “-tekens dienen niet mee overgenomen te worden naar het klantportaal! Uw gebruikersnaam is dus een 4- of 5-cijferig nummer en het wachtwoord bestaat enkel uit cijfers en/of letters. -
Ik ontvang geen wachtwoord op mijn mail?
Nadat u heeft aangegeven dat u een nieuw wachtwoord wilt ontvangen, sturen wij u een automatische mail. Het kan zijn dat deze mail in uw spam- of ongewenste berichten-box terecht komt. Controleert u daarom eerst of de mail niet hierin is terechtgekomen. Als dat niet het geval is, kunt u een bericht sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met de vraag voor ondersteuning. -
Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt uw wachtwoord wijzigen door op de link te klikken in het inlogscherm. U krijgt vervolgens een nieuw wachtwoord toegestuurd op het e-mailadres waarmee u zich aangemeld heeft. In het klantportaal zit geen mogelijkheid om een zelfgekozen wachtwoord te kiezen. -
Moet ik persé mijn klantnummer gebruiken om een rit te reserveren via het klantportaal?
Ja, uw klantnummer is voor ons het identificatiemiddel om te controleren dat u een klant van ons bent. Het klantnummer is uw gebruikersnaam, dus u heeft dit altijd nodig bij het inloggen. -
Waarom dient het wachtwoord?
In ons klantportaal vindt u uw persoonsgegevens terug, evenals uw indicaties en uw reisgegevens. Deze informatie is persoonlijk en vertrouwelijk. In het kader van de Privacywet (AVG) beschermen we uw gegevens daarom met een wachtwoord. -
Wat gebeurt er als mijn pas niet meer geldig is?
Wanneer u geen geldig vervoersbewijs meer heeft van Omnibuzz, kunt u wel nog inloggen op het klantportaal, maar krijgt u een foutmelding wanneer u wilt boeken.
- 1
anchor
Ritten boeken
-
Hoe weet het taxibedrijf nou welke rit ik heb gereserveerd in het klantportaal?
Als u uw rit in het klantportaal heeft geboekt, wordt deze rechtstreeks naar het uitvoerend taxibedrijf gestuurd. Na het opslaan van uw ritgegevens ziet het uitvoerend taxibedrijf binnen een paar minuten uw reservering. -
Hoe weet ik dat mijn rit geboekt is als ik via het klantportaal boek?
Zodra u geboekt heeft, kunt u uw boeking terugvinden onder de optie 'Planning’. De ritten die u hier ziet staan, zijn de ritten die ingepland staan bij Omnibuzz. -
Hoe weet ik of ik niet over het maximaal aantal zones reserveer?
Het systeem geeft aan wanneer uw reis te ver is. U krijgt een melding wanneer u uw aanvraag opslaat. -
Ik heb mijn budget verbruikt. Kan ik dan wel nog boeken?
Als u uw budget hebt verbruikt en over uw budget heen gaat, kunt u met Omnibuzz blijven reizen en kunt u ook gedeeltelijk gebruik blijven maken van het klantportaal. Het boeken van een rit in het klantportaal zal niet meer gaan. U kunt uw ritten wel via de website en 0900-0699 boeken. De eigen bijdrage gaat echter wel van het lage naar het hoge tarief, waardoor u meer voor uw rit gaat betalen. -
Ik kan mijn indicaties niet uitvinken?
De indicaties die u van uw gemeente heeft gekregen kunt u niet zelf uitvinken. Dit zijn indicaties die door de gemeente aan u zijn toegekend. U kunt wel zelf aangeven welke hulpmiddelen u meeneemt. -
Ik neem een hulpmiddel mee, maar kan dit niet opgeven?
In het klantportaal staan uw hulpmiddelen zoals deze bij uw klantgegevens vermeld staan. Maakt u gebruik van andere hulpmiddelen als geregistreerd? Neem dan contact op met de Wmo-afdeling in uw gemeente en laat uw hulpmiddelen goed registeren. Indien u afwisselend gebruik maakt van verschillende hulpmiddelen kunt u meerdere hulpmiddelen doorgeven. U dient bij het reserveren dan uit te vinken wat niet mee gaat. -
Ik neem mijn rolstoel mee, maar mijn taxi-indicatie kan ik niet uitvinken?
Dat klopt. Uw taxi-indicatie is een indicatie die is afgegeven door uw gemeente. Hierdoor kunt u deze niet wijzigen. De taxibedrijven die voor Omnibuzz rijden weten echter dat een rolstoel niet in een taxi vervoerd kan worden en zullen daarom een rolstoelvoertuig sturen. -
Ik wil mijn boodschappentrolley meenemen. Hoe geef ik dit aan?
Bij het reserveren van uw rit heeft u de beschikking over een opmerkingenveld. Dit veld wordt zichtbaar voor de chauffeur. Een boodschappentrolley is, net als bijvoorbeeld een zuurstoffles, extra bagage. U dient dergelijke bagage in het opmerkingenveld noteren.Tip: U helpt de chauffeur door dit zo kort en bondig als mogelijk te doen. Voorbeeld: Trolley. -
Is er een nummer dat ik kan bellen als het reserveren van de rit via het klantportaal niet lukt of niet goed is gegaan?
Indien er problemen zijn bij de uitvoering van de rit, of het boeken van een rit, kunt u altijd contact opnemen met onze ritreservering op 0900-0699. -
Kan ik geboekte ritten in het klantportaal wijzigen?
Het is niet mogelijk om ritten te wijzigen. Indien u een wijziging wil doorvoeren, dient u uw originele rit te annuleren en een nieuwe rit te reserveren. Houdt u hierbij rekening met de 2 uur vooraanmeldtijd die gehanteerd wordt. -
Kan ik in het klantportaal ook een rit reserveren naar het buitenland?
U kunt, net als wanneer u telefonisch reserveert, een rit naar het buitenland boeken in het klantportaal. Hierbij dient u wel rekening te houden met de spelregels van Omnibuzz. Een rit van of naar het buitenland mag maximaal 22,5 km lang zijn. Hoe dichter u bij de grens woont, des te verder mag u het buitenland in reizen. -
Kan ik meerdere ritten in 1x reserveren in het klantportaal?
U kunt meerdere ritten in een sessie reserveren. Denk er wel aan om elke rit op te slaan. Door gebruik te maken van de eerder gebruikte adressen kunt u eenvoudig en snel meerdere ritten boeken. -
Kan ik mijn hulpmiddelen doorgeven via het klantportaal?
In het klantportaal worden de hulpmiddelen weergegeven die bij uw klantgegevens geregistreerd staan. Deze staan standaard aangevinkt. U kunt deze uitvinken als u ze niet meer meeneemt. Als u andere hulpmiddelen wilt meenemen, zorg dan dat deze geregistreerd staan, anders kunt u ze niet aanvinken. Neem voor de registratie van die hulpmiddelen contact op met de Wmo-afdeling van uw gemeente. Houdt u er rekening mee dat het ongeveer 4 werkdagen kan duren voor de wijzigingen in het klantportaal zijn doorgevoerd. Indien u gebruik maakt van een van de volgende hulpmiddelen, dient u deze bij uw klantgegevens en/of uw boekingen te vermelden: Rollator Rolstoel Opvouwbare rolstoel Electrische rolstoel Scootmobiel Afwijkende rolstoel -
Kan ik ritten die ik via het klantportaal heb geboekt annuleren?
Indien u een rit via het klantportaal heeft geboekt en deze wilt annuleren, hangt, wat u moet doen, van het tijdstip van de rit af. Staat de rit gepland binnen het uur? Neem dan telefonisch contact op met ritreservering om uw rit af te melden. Staat de rit gepland over 1 uur of later? Dan gaat u naar de optie 'annuleren’. Als u dit scherm opent, ziet u uw boeking staan. Achter deze boeking ziet u 'annuleren’ staan. Wanneer u hierop klikt, wordt uw geboekte rit geannuleerd. -
Kan ik vaste ritten annuleren via het klantportaal?
Ja, vaste ritten kunt u annuleren via het klantportaal. Houdt u er rekening mee dat de ritten 8 dagen vooruit zichtbaar zijn. Wilt u voor later, langer of permanent annuleren? Neemt u dan contact op met de ritreservering via 0900-0699 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. -
Mijn telefoonnummer is niet bekend in het klantportaal. Hoe kan ik dit voor vast registeren?
In het klantportaal ziet u uw klantgegevens terug, zoals deze bij Omnibuzz bekend zijn. In ons reserveringssysteem hebben wij slechts plek voor 1 telefoonnummer. Staat alleen uw vaste nummer bij ons geregistreerd? Dan ziet u dit nummer terug in het klantportaal. Heeft u zowel een mobiel als een vast nummer of alleen een mobiel nummer geregistreerd staan, dan wordt het mobiele nummer bij uw reservering geregistreerd. Indien er geen telefoonnummer in het klantportaal verschijnt, is er geen telefoonnummer van u bekend voor de terugbelservice. U kunt dit nummer laten registeren bij onze klantenservice via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., of 0900-3310550. U kunt uw telefoonnummer bij iedere boeking zelf aanpassen naar uw wens. -
Wat moet ik doen als ik een verkeerde rit via het klantportaal geboekt heb?
Als u een verkeerde rit heeft geboekt, hangt het van het tijdstip van de rit af welke actie u moet nemen: Staat de rit gepland binnen het uur? Neem dan telefonisch contact op met ritreservering op 0900-0699 om uw rit af te melden. Staat de rit gepland over 1 uur of later? Dan gaat u naar de optie 'Annuleren’. Als u dit scherm opent, ziet u uw boeking staan. Achter deze boeking ziet u 'annuleren’ staan. Wanneer u hierop klikt, wordt uw rit geannuleerd. Wanneer u alsnog wilt reizen kunt u via het klantportaal of onze ritreservering (0900-0699) een nieuwe rit reserveren. -
Welke hulpmiddelen kan ik meenemen?
U kunt verschillende hulpmiddelen meenemen. Wanneer u deze via het klantportaal wilt opgeven, dient u de betreffende hulpmiddelen van tevoren bij uw klantgegevens te laten registeren. Dit kunt u doen bij onze klantenservice of de WMO-afdeling van uw gemeente. Omnibuzz wil graag weten wanneer u een van de volgende hulpmiddelen meeneemt: Rollator Rolstoel (niet inklapbaar) Duwrolstoel (wel inklapbaar) Electrische rolstoel Scootmobiel Naast deze hulpmiddelen kunnen er nog spullen zijn die u graag wilt meenemen, zoals een stok, zuurstof of een boodschappentrolley. Mocht er ruimte gereserveerd moeten worden in het voertuig voor uw hulpmiddel, dan kunt u dit in het opmerkingenveld van de rit noteren. Wellicht gebeurt het bij uw weleens dat uw begeleider ook een hulpmiddel mee neemt. In dat geval kunt u beide hulpmiddelen aanvinken. Mocht u met bijvoorbeeld 2 rollators reizen, dan kunt u ook een opmerking noteren '2 rollators’.
- 1
anchor
Woonvormen
-
Een bewoner woont niet meer bij ons maar ik zie zijn gegevens wel nog. Wat moet ik doen?
U kunt een oud-bewoner loskoppelen van uw account door Omnibuzz een bericht te sturen via het contactformulier of door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Een klant van Omnibuzz kan overigens maar aan één groepsaccount gekoppeld worden en ook nog een eigen account voor het klantportaal hebben. -
Hoe kan ik de ritten van onze bewoners controleren en boeken?
Een bewoner kan zijn woonvorm of instelling een machtiging geven om zijn gegevens in de klantadministratie op te vragen of te wijzigen, om financiële gegevens op te vragen of door te geven, en om ritten te boeken en/of te wijzigen. De machtigingsformulieren vindt u op onze website: https://www.omnibuzz.nl/documenten. Wanneer meerdere bewoners een machtiging hebben gegeven, kan er een groepstoegang gegeven worden voor de begeleiding/ leidinggevende. Na het inloggen kan een keus gemaakt worden voor een specifieke Omnibuzz-pashouder en kan voor deze persoon ritten geboekt worden, ritten bekeken en geannuleerd worden en de historie gezien worden, gelijk aan het inloggen bij een individuele klant. -
Hoe kan ik toegang krijgen tot het portaal voor mijn woonvorm/ instelling?
Wanneer u voor alle of een groot gedeelte van de bewoners van uw woonvorm de ritten in het klantportaal wil boeken, inzien of controleren, kunt u een groepsaccount aanvragen. Stuur hiervoor een e-mail vanuit het e-mailadres dat u aan het account gekoppeld wilt hebben (en waar alle benodigde begeleiders aan kunnen) met de klantnummers en namen van alle bewoners die u aan het account wilt koppelen. U stuurt deze e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Indien er al een machtiging vanuit de bewoner aan de instelling is afgegeven, kan de bewoner meteen gekoppeld worden aan het account. Indien er nog geen machtiging is afgegeven, kunt u het machtigingsformulier meesturen of opsturen naar: Omnibuzz, Postbus 99, 6160 AB Geleen Het machtigingsformulier vindt u op onze website onder https://www.omnibuzz.nl/documenten. -
Kunnen onze bewoners ook een eigen account van het klantportaal krijgen, naast ons groepsaccount?
Ja, iedere klant van Omnibuzz kan een eigen account voor het klantportaal krijgen en gekoppeld zijn aan een groepsaccount. Wanneer bewoners van een woonvorm bijvoorbeeld hun eigen ritten mogen en kunnen reserveren, en de begeleiding wil enkel controleren, dan kunnen de bewoners via hun eigen account boeken, zonder de gegevens van hun medebewoners te zien. De leiding kan vervolgens via het groepsaccount zien wat er door de bewoners geboekt is. -
Wat moet ik doen als een bewoner verhuist?
Wanneer een bewoner van uw woonvorm verhuist en u zijn Omnibuzz reizen niet meer beheert, kunt u de bewoner van uw groepsaccount laten verwijderen door een bericht te sturen via het contactformulier of naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Indien een klant al bij een nieuw groepsaccount aangemeld wordt, zal hij automatisch losgekoppeld worden van het oude groepsaccount. Iedere pashouder kan maximaal aan 1 groepsaccount gekoppeld worden. -
Wat moet ik doen om een nieuwe bewoner aan te melden?
Indien u al toegang hebt tot een groepsaccount op het klantportaal van Omnibuzz en u wilt een nieuwe klant toevoegen dan kunt u deze via het contactformulier aanmelden. Geeft u hierbij aan om wie het gaat, wat het klantnummer van deze klant is en bij welke groep u deze persoon wilt aanmelden. Mocht er nog geen machtiging zijn afgegeven, dan kunt u deze alsnog sturen naar de klantenservice via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., of naar het klantportaal via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U kunt het formulier ook per post opsturen naar: Omnibuzz, Postbus 99, 6160 AB Geleen
- 1
anchor
Budget
-
Ik heb een hardheidsclausule gekregen van mijn gemeente (om te reizen naar een bepaald adres). Hoe werkt dit in het klantportaal?
Indien u een hardheidsclausule toegekend heeft gekregen van uw gemeente, betekent dit dat u onbeperkt naar een of meerdere adressen kunt reizen. Om dit mogelijk te maken heeft u ook een onbeperkt budget toegekend gekregen van 99.999 zones. U bent echter zelf verantwoordelijk voor het naleven van de afspraken met uw gemeente. Heeft u toestemming gekregen om onbeperkt naar een bepaald adres te reizen, maar reist u met grote regelmaat naar andere adressen? Dan kan het zijn dat u deze reizen terug moet betalen. -
Ik heb geen budget, maar ik zie wel een budget van 99.9999 zones staan. Hoe kan dit?
Voor de registratie heeft iedere klant van Omnibuzz een budget nodig om tegen het lage tarief te kunnen reizen. Er zijn echter nog verschillende gemeenten die hun klanten zonder budget, oftewel onbeperkt, laten reizen. Deze klanten hebben daarom een fictief budget van 99.999 zones gekregen, zodat zij al hun ritten tegen het lage tarief kunnen reizen.
- 1